اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مشهدالرضا غرق در عزای خاتم پیامبران و کریم اهل بیت

در سالروز وفات جانسوز پیامبر اکرم و شهادت امام حسن مجتبی(ع) خیل زائران و عاشقان امامت و ولایت در مشهد برای اقامه عزا و عرض تسلیت به هشتمین امام شیعیان راهی حرم مطهر شدند.

مشهدالرضا غرق در عزای خاتم پیامبران و کریم اهل بیت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در روز وفات جانسوز پیامبر اکرم و شهادت سبط اکبر ایشان امام حسن مجتبی(ع) خیل زائران و عاشقان امامت و ولایت در مشهد دیشب و امروز برای اقامه عزا و عرض تسلیت به هشتمین امام شیعیان راهی حرم مطهر شدند.

بر اساس این گزارش، چهار تقاطع اصلی و میدان منتهی به حرم رضوی، مملو از سیاه‌پوشان و عزادارانی بود که در قالب هیئات زنجیرزنی و سینه‌زنی برای اقامه عزای این دو معصوم به آستان سلطان خراسان آمده بودند.

برخی زائران پیاده هم که همزمان با امروز وارد مشهد شده‌اند با آداب و رسوم خاص خود را به حرم مطهر رسانده و به اقامه عزا پرداختند.

پذیرایی از زائران و عزاداران نبوی و کریم اهل بیت با چای، خرما، شیر و بعضاً غذای نذری گرم در جای جای مشهدالرضا به ویژه مسیرهای منتهی به حرم دیده می‌شود که عاشقان اهل بیت در آن می‌کوشند به هر نحو ارادت خود به این آستان را نشان دهند.

نماز ظهر و عصر امروز نیز در صحن‌های مختلف حرم رضوی با حضور خیل عزاداران و مجاوران و زائران امام رضا با شکوه و عظمت خاصی برپا شد که همراه با مداحی و ذکر مصیبت توسط مداحان اهل بیت بود.

با توجه به فرارسیدن سالروز شهادت امام ‌رضا(ع) ولی‌نعمت مردم مشهد، خیل عظیم زائران پیاده، عزاداران و هیئت‌های مذهبی و مردم مشهد که برای عرض تسلیت به ساحت امام زمان(عج) و اقامه عزای رضوی به حرم مشرف می‌شوند، افزایش چشمگیری خواهد داشت و بر اساس اعلام نهادهای مسئول در مشهد، تمهیدات لازم برای اسکان، پذیرایی و انتقال این عزاداران در نظر گرفته شده است.

*عزاداری مردم کاشمر در سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام مجتبی (ع)

مردم مومن و خداجوی کاشمر در سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به عزاداری پرداختند

‌همزمان با 28 صفر سالروز رحلت جانسوز پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمّد مصطفی(ص) و نیز شهادت مظلومانه فرزند غریبش امام حسن مجتبی (ع) پیش از ظهر امروز زیارت از بعید حضرت رسول در اماکن زیارتی و مساجد شهر و روستا قرائت شد و پس از آن شرکت‌کنندگان با برگزاری مراسم عزاداری عشق و علاقه خود را به رسول اکرم و خاندان مطهرش نشان دادند.

امروز همچنین آستان مبارک امامزاده سید مرتضی (ع) نیز پذیرای خیل کثیری از مشتاقان و علاقمندان به خاندان نبی مکرم اسلام از شهرستان‌های مختلف در قالب دستجات سینه‌زنی و زنجیرزنی بود. از ساعات اولیه صبح امروز هیئت‌های عزادار از شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، بردسکن، خلیل آباد، تربت حیدریه و مه ولات در قالب دستجات منظم با شکوه خاصی در صحن آستان این امامزاده در سوگ برترین مخلوق خدا با مداحی مداحان اهل بیت، سینه‌زنی و زنجیرزنی کردند و اشک ماتم ریختند.

این گزارش حاکی است ورود هیئت‌های عزاداری به این مکان در میان استقبال گرم عاشقان خاندان اهل بیت (ع) تا عصر امروز ادامه دارد و دسته‌های عزاداری هر یک به گونه‌ای عشق و ارادت خود را به پیشگاه ختمی مرتبت و سلاله پاکشان امام حسن محتبی (ع) ابراز می‌دارند.

گزارش دیگر حاکی است بر اساس یک سنت دیرینه، هزاران نفر از اهالی بخش کوهسرخ نیز که حرکت خود را از شهر ریوش و روستاهای این بخش از بامداد امروز آغاز کرده بودند پس از 35 کیلومتر پیاده‌روی وارد آستان مقدس امامزاده سید مرتضی (ع) شدند.

در طول مسیر نیز با برپایی ایستگاه‌های صلواتی از زائران پیاده نیز پذیرایی انجام شد.

انتهای پیام/2202/ع‌30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول