اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌حجت‌الاسلام ‌صادقی در گفت‌وگو با فارس بررسی کرد

‌رمز موفقیت تبلیغ رسول اکرم(ص) در بین مردم/پیامبر با خلق خوش برخورد می‌کر‌دند

دبیر انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه قم گفت: دشمنی با پیامبر اکرم(ص) تا دوران کنونی ادامه پیدا کرده است و گروه‌های تروریستی تکفیری و وهابی، شیعیان و مسلمانان دنیا را در گوشه و کنار جهان هدف قرار می‌دهند.

‌رمز موفقیت تبلیغ رسول اکرم(ص) در بین مردم/پیامبر با خلق خوش برخورد می‌کر‌دند

حجت‌الاسلام محمدحسین صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت رحلت نبی مکرم اسلام(ص) اظهار کرد: دین پیامبر اکرم(ص) کامل‌ترین دین و مکتب است و با خطاب به پیامبر اکرم(ص) در روز عید غدیر در سال حجه الوداع در زمینه کامل شدن دین، دشمنی‌ها شروع شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر پیامبر اکرم(ص) از اعتقادات و هدف والا عقب‌نشینی می‌کرد و اسلام را به جهان و جهانیان معرفی نمی‌کرد، این دشمنی‌ها شروع نمی‌شد و ادامه پیدا نمی‌کرد.

دبیر انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه قم ادامه داد: بدخواهان از همان روز از آنچه بر دل و زبانشان می‌گذشت دریغ نمی‌کردند و حتی آنها که در دلشان دشمنی، ‌نفاق و کینه داشتند، هنوز مدت کوتاهی از رحلت پیامبر اکرم(ص) نگذشته بود که دشمنی خود را اظهار کردند.

وی با بیان اینکه دشمنی با پیامبر اکرم(ص) تا دوران کنونی ادامه پیدا کرده است، گفت: گروه‌های تروریستی تکفیری و وهابی، شیعیان و مسلمانان دنیا را در گوشه و کنار جهان هدف قرار می‌دهند و این امر به واسطه ضربه‌ای است که از اسلام ناب خوردند و مسلمانی را یدک می‌کشند.

صادقی خاطرنشان کرد: کسانی که نسبت به توهین به پیامبر اکرم(ص) عکس‌العمل نشان نمی‌دهند، در برابر اهانت به قرآن، مقدسات و محکمات اسلام سکوت مرگبار می‌کنند، این مسئله ادامه رشته بغض‌ها و کینه‌هایی است که از زمان پیامبر اکرم(ص) شروع شد.

وی با اشاره به دلایل دشمنی با پیامبر اکرم(ص) گفت:‌ این دشمنی‌ها تنها به این دلیل است که رسول خدا(ص) دینی به اسم اسلام آورده و این امر سبب شد دشمنی‌هایی در برابر پیامبر اکرم(ص) شکل بگیرد.

دبیر انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه قم ادامه داد: کسانی که اسلام را مانعی برای اهداف و مطامع شخصی خود می‌دانستند، خود را در برابر پیامبر اکرم(ص) و اسلام قرار می‌دادند.

وی با اشاره به روش تبلیغ پیامبر اکرم(ص) گفت: روش تبلیغ رسول خدا(ص) منطقی و حساب شده بود و یکی از شاخص‌هایی که پیامبر اکرم(ص) در روش ابلاغ رسالت الهی داشت این بود که مطالب الهی را در قالب همه فهم و به طور ساده بیان کردند.

صادقی عنوان داشت: پیامبر اکرم(ص) در حدیثی فرمودند «مبعوث شدم تا اخلاق را تکمیل کنم» بنابراین رسول خدا(ص) تمام مطالب وحیانی را در قالب اخلاق خوش به جامعه تزریق می‌کردند.

دبیر انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه قم با اشاره به رمز موفقیت تبلیغ رسول اکرم(ص) گفت: بیان ساده مطالب الهی و وحیانی به مردم در قالب اخلاق خوش از جمله رموز موفقیت ایشان بود بنابراین این روش تبلیغی رسول خدا(ص) همواره مورد پسند جامعه است.

انتهای پیام/78003/ش30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول