اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و معارف اسلامی:

پیامبر اکرم(ص) تجلی رحمت خداوند است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و معارف اسلامی قم گفت: حضرت محمد (ص) تجلی‌گاه رحمت و عظمت خداوند است.

پیامبر اکرم(ص) تجلی رحمت خداوند است

سیدعلی‌اکبر حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم قرآن را بهترین منبع عنوان و اظهار کرد: قرآن معرف پیامبر است و انسان با قرائت آن و توجه به معنا و مفهوم قرآن به راحتی به عظمت وجودی پیامبر (ص) پی می‌برد.

وی هدف اصلی قرآن را تربیت و هدایت مردم دانست و گفت: توجه به قرآن و دستورات آن خروج از ظلمت و تاریکی را به همراه خواهد داشت و آنچه اهمیت دارد جایگاه پیامبر در دنیا است و اینکه ایشان عقل مسلم است و رسالتش تربیت همه انسان‌ها در طول تاریخ بوده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و معارف اسلامی به تعابیر بسیار زیبایی که در قرآن در مورد پیامبر اکرم(ص) گفته شده است، اشاره کرد و گفت: در سوره انبیا خداوند حضرت محمد(ص) را « رحمة للعالمین »معرفی کرده و هر چیزی از فصل‌های سال گرفته تا میوه‌های رنگین همگی تجلی رحمت خداوند است.

حسینی بهترین راه دستیابی به مقام والای انسانی را متصل شدن به ریسمان پیامبر (ص) قلمداد و تاکید کرد: ایشان تجلی‌گاه تشریحی خداوند است و در صورتیکه رفتارهایمان اسلامی و با توجه به سیره پیامبر(ص) باشد به طور حتم به قله معرفت و انسانیت خواهیم رسید.

وی با اشاره به نرم‌خویی، سرشت پاک و شرح صدر پیامبر اکرم (ص) خاطرنشان کرد: ایشان به علت دارا بودن عظمت روحانی و تعالیم تربیت الهی همانند پدر مهربان همواره نگران و دلسوز مردم در همه اعصار بوده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و معارف اسلامی به سختی‌ها و رنج‌هایی که پیامبر(ص) در دوران زندگی متحمل شدند، اشاره کرد و بیان داشت: ایشان همواره خود را برای انجام رسالتش آماده می‌کرد و حل مشکلات بشریت و از بین رفتن جور، ستم، بی‌عدالتی و جهل و نادانی را مهم می‌دانست و برای دستیابی به این هدف تلاش می‌کرد.

حسینی با بیان اینکه تخریب و توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) تنها با هدف زیر سئوال بردن عظمت ایشان است، اظهار کرد: از آنجایی که وجود پیامبر نور و نمایانگر حقانیت و واقعیت است دشمنان از زمان حیات ایشان تا کنون با هدف جدایی بشریت از توحید، امامت، نبوت و معاد تلاش کرده‌اند ولی هیچگاه نتوانسته‌اند از نورانیت پیامبر بکاهند.

انتهای پیام/78008/ع30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول