اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:

مسلمانان باید درس‌های بندگی و چگونه زیستن را از پیامبر بیاموزند

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: مسلمانان باید درس‌های بندگی خدا و چگونه زیستن را از پیامبر اسلام (ص) بیاموزند.

مسلمانان باید درس‌های بندگی و چگونه زیستن را از پیامبر بیاموزند

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: پیامبر در آخرین لحظات زندگی خود قلم و کاغذی خواستند تا برای جلوگیری از گمراهی جامعه وصیتی بنویسند که عده‌ای مانع انجام این کار شدند.

وی با بیان اینکه توصیه پیامبر (ص) در آخرین لحظات زندگی به امت خود این بود که گرفتار تفرقه نشوند، گفت: حضرت در جمع مردم فرمودند «من از میان شما می‌روم در حالی که دو امانت در بین شما گذاشتم یکی قرآن و دیگری اهل بیت(ع).»

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم بیان کرد: یکی دیگر از وصیت‌های رسول اکرم (ص) سفارش به نماز بوده است.

عظیمی با اشاره به اینکه قرآن و روایات نشان می‌دهد جامعه عرب قبل از بعثت پیامبر در جهل کامل به سر می‌بردند، اظهار کرد: دوری از خدا، بی‌بندوباری، زیرپا گذاشتن ارزش‌های انسانی و تنزل ارزش زن در جامعه نمونه‌ای از مواردی است که نشان می‌دهد در آن زمان جایگاه انسان زیر پا گذاشته شده بود.

وی افزود: ماحصل زندگی جامعه عرب قبل از بعثت پیامبر اکرم (ص) تنها تجاوز، جنگ و خون‌ریزی بود.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، در تفاوت جامعه عرب با سایر سرزمین‌ها در زمان قبل از بعثت پیامبر گفت: جامعه عرب بر خلاف سایر کشورها از حکومت شخصی به عنوان رهبر برخوردار نبود و به صورت قبیله‌ای اداره می‌شد.

عظیمی در ادامه گفت: به برکت حضور حضرت رسول اکرم (ص) و تلاش‌های ایشان کامل‌ترین دین و تمدن در سرزمین حجاز شکل گرفت.

وی با اشاره به وجود آیات و روایات در خصوص آثار برکت وجود پیامبر اکرم (ص) گفت: بنا به گفته حضرت رسول نه تنها زندگی بلکه مرگ ایشان هم مایه خیر و برکت برای مسلمانان بود.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، افزود: به فرموده حضرت محمد (ص) ایشان در عالم آخرت در کنار حوض کوثر منتظر هستند تا شفیع شیعیان و دوستداران اهل بیت (ع) باشند.

عظیمی با اشاره به اینکه مسلمانان باید درس‌های بندگی خدا و چگونه زیستن را از پیامبر اسلام (ص) بیاموزند، بیان کرد: مسلمانان باید توجه داشته باشند که دسیسه منافقان موجب انحراف آن‌ها و جلوگیری از تشکیل امت واحد نشود.

انتهای پیام/2258/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول