اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز برگزار شد؛

آیین عزاداری رحلت پیامبر(ص) در کارگاه ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع)

مراسم عزاداری سالروز رحلت حضرت محمد(ص) و امام حسن مجتبی(ع) با حضور پرشور مردم بوشهر در محل کارگاه ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد.

آیین عزاداری رحلت پیامبر(ص) در کارگاه ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عزاداران در این مراسم با برپایی آیین‌های مختلف عزاداری در عزای رحلت حضرت محمد(ص) و امام حسن مجتبی(ع) بر سر و سینه زدند.

روضه‌خوانی و سینه‌زنی بخشی از آیین عزاداری در کارگاه ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل در بوشهر بود.

مسئول ستاد عتبات عالیات استان بوشهر در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو به خبرنگار فارس در بوشهر گفت: از زمان آغاز به کار ساخت ضریح خیمه‌‌گاه در بوشهر، آیین‌های مختلف عزاداری ائمه اطهار در این محل برگزار شده است.

عبدالرضا مطاف بیان کرد: مردم ولایتمدار و مومن بوشهر از این آیین‌ها به خوبی استقبال کرده و در برخی موارد با کمبود جا مواجه بودیم.

وی تصریح کرد: امروز مردم سیاهپوش از شهرهای مختلف بوشهر میهمان حضرت ابوالفضل (ع) هستند و در جوار کارگاه خیمه‌گاه آن بزرگوار در سوگ حضرت رسول اکرم(ص) و امام حسن(ع) عزاداری کردند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با بیان اینکه روزانه بین 600 تا بیش از سه هزار نفر زائر به ضریح خیمه‌گاه می‎آیند تصریح کرد: مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت استان بوشهر تاکنون 6 میلیارد ریال در قالب وجه نقد و طلا به ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل (ع) کمک کرده‌اند.

لازم به ذکر است این ضریح 26 مهر وارد بوشهر شد و ساخت آن از 15 آبان در استان بوشهر آغاز شد ضمن اینکه در ساخت این ضریح بیش از دو کیلوگرم طلا و 250 کیلوگرم نقره به کار می‌رود که هم‌اکنون دو استادکار بر روی این ضریح مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/66006/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول