اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اخبار آستان قدس رضوی/

شب شعر «در عزای خورشید» در مشهد برگزار می‌شود

شب شعر «در عزای خورشید» با حضور شعرای آیینی و به همت انجمن ادبی رضوی مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس برگزار می‌شود.

شب شعر «در عزای خورشید» در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، کتاب «سواد رسانه‌ای» توسط موسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شد.

این کتاب که توسط حامد امامی و محمدجمال رنجبر نوشته شده است، در نوبت اول چاپ خود با شمارگان 2 هزار نسخه منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

این کتاب شامل سه فصل است که فصل نخست آن با عنوان «سواد رسانه‌ای چیست؟» به تاریخچه پیدایش سواد رسانه‌ای، پیشروان سواد رسانه‌ای، ضرورت کسب سواد رسانه‌ای، اهداف سواد رسانه‌ای و سواد رسانه‌ای و فعالان فرهنگی می‌پردازد.

در فصل دوم با عنوان «ویژگی‌های اصلی سواد رسانه‌ای» مباحثی هم‌چون چندوجهی بودن، نقش‌ها و وظایف رسانه‌ها مطرح شده است.

فصل پایانی کتاب سواد رسانه‌ای نیز «توانایی‌های مرتبط با سواد رسانه‌ای» است که در آن ویژگی‌های موجود در آموزش سواد رسانه‌ای و مفهوم اندیشه‌ی اعتقادی آمده است.

** ائمه اطهار(ع) مبین و مکمل دین هستند

حجت‌الاسلام‌ سیدعلی اصغر مجتبوی، سخنران حرم رضوی گفت: ائمه اطهار(ع) مبین و مکمل دین هستند و اطاعت از آنها، به معنی اطاعت از خدا و پیامبر اسلام(ص) است.

مجتبوی در سلسله جلسات سخنرانی و بیان سیره و معارف اهل بیت(ع) که در رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: دین مبین اسلام با پیشوایی پیامبر اسلام(ص) توانست مردم را از ظلمت و نادانی به سوی نور هدایت کند و تعصبات جاهلانه و عقاید خرافی را از آنان پاک و ارزش‌های انسانی و الهی را در آنها نهادینه کند.

وی گفت: تلاش پیغمبر اکرم(ص) بعد از به رسالت رسیدن این بود که احکام و قوانین جامع و مفصل اسلام را بدون کم و کاست به مسلمانان آموزش دهد.

مجتبوی تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) همواره به مردم تاکید می‌کردند که برای حل مسائل و مشکلات خود به ایشان مراجعه کنند و سوالات خود را از ایشان بپرسند. ایشان حتی در لحظات پایانی عمر خود این مسئولیت را به عهده حضرت امام علی(ع) واگذار کردند تا ایشان بعد از رحلت پیامبر(ص) پاسخگوی سوالات مردم باشند.

وی افزود: ایشان که می‌دانستند مردم بعد از رحلتشان با سوالات بی‌پاسخ متعددی روبه‌رو خواهند شد، به مردم تاکید می‌کردند که اطاعت از دستورات ائمه معصومین(ع) واجب است و عمل به آنها نیز جزو واجبات دین محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اگرچه نام ائمه اطهار(ع) در قرآن به طور صریح نیامده ولی در کلام پیامبر اسلام(ص) به طور صریح به آن اشاره شده که به منزله‏ اعلام رسمى خلافت امیرالمؤمنین على(ع) و امامت ائمه معصومین(ع) بعد ایشان بوده است.

**‌ انتشار کتاب «آسیب‌شناسی جریان‌های فرهنگی»

کتاب «آسیب‌شناسی جریان‌های فرهنگی» توسط موسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی منتشر شد.

این کتاب که نگاهی به تاریخ انقلاب دارد، توسط دکتر محمدحسن صنعتی نگاشته شده است.

فصل اول آن که «جریان‌شناسی فرهنگی» نام گرفته است، به موضوع جریان‌های فرهنگی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد.

فصل دوم کتاب آسیب‌شناسی جریان‌های فرهنگی، جریان‌شناسی بعد از انقلاب را شرح می‌دهد و در آن مباحثی هم‌چون آسیب‌شناسی، جناح‌ها و جریان‌های کشور مطرح شده است.

** شب شعر « در عزای خورشید» برگزار می‌شود

شب شعر «در عزای خورشید» از سوی موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

این شب شعر هر ساله به مناسبت شهادت امام رضا(ع)، به همت انجمن ادبی رضوی موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور شعرای انجمن ادبی رضوی و شعرای آئینی استان از جمله محمد جواد غفورزاده شفق، سیدرضا موید، غلامرضا شکوهی، هادی منوری، بهزاد حاجیان، سعید حیدری، امیر برزگر و جمعی دیگر از شعرای آئینی برگزار می‌شود و شاعران در آن به شعرخوانی در مدح و منقبت حضرت رضا(ع) می‌پردازند.  

این شب شعر دوشنبه 9 دی ماه، ساعت 17 در محل آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) واقع در خواجه ربیع 23 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2202/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول