اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان:

حماسه 9 دی آب سردی بر جریان سرکش فتنه 88 بود

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان گفت: حماسه 9 دی آب سردی بر جریان سرکش فتنه 88 و پایانی بر آشوب‌های خیابانی شد.

حماسه 9 دی آب سردی بر جریان سرکش فتنه 88 بود

عباس بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: بعضی از ایام در تقویم کشورمان به روزهای غرور، عزت و سرافرازی در حمایت از دین، امام راحل و آرمان‌های بزرگ انقلاب نام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دی ماه از به‌یاد ماندنی‌ترین ماه‌های انقلاب اسلامی ایران است، تصریح کرد: گرچه هتک حرمت روز عاشورای امام حسین(ع) ملت سیاهپوش ایران را داغدارتر کرد اما حماسه بی‌نظیر 9 دی خشم و کینه عزاداران حسینی را از هتاکان فتنه‌گر نمایان ساخت و غرب و عواملش را حیرت‌زده کرد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان ادامه داد: حماسه 9 دی آب سردی بر جریان سرکش فتنه 88 و پایانی بر آشوب‌های خیابانی شد.

این مسئول بصیرت مردم را سبب شکل‌گیری حرکت خودجوش و حماسه بزرگ 9 دی دانست و گفت: گستاخی هدفمند عده‌ای در اهانت و جسارت به قرآن، مساجد، حسینیه‌ها، عزاداران و مراسم حسینی، تخریب اموال عمومی، به بازی گرفتن مقدسات مردم و شعار علیه اصل ولایت‌فقیه آن هم در مراسم عزای سید سالار شهیدان امام حسین(ع) در روز عاشورا آحاد ملت ایران را خشمگین کرد.

بابایی خاطرنشان کرد: این خشم مقدس آغازی بر پایان فتنه و پلکانی برای حرکت توفنده کشور در مسیر تعالی و پیشرفت بود.

وی با اشاره به اینکه فتنه‌گران در روز قدس سال 88 با سر دادن شعار نه غزه نه لبنان شعار سی ساله صهیونیسم‌ستیزی ملت ایران را زیر سئوال بردند، افزود: آنها در 13 آبان همان سال با اعلام هم‌پیمانی با آمریکا از مرزهای استکبارستیزی ملت عبور کرده بودند و در 16 آذر 1388 با اهانت به ساحت مقدس امام راحل و جسارت به تصویر ایشان ثابت کردند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان ادامه داد: فتنه‌گران با اهانت به مقدسات مردم در ایام عزاداری امام حسین(ع) و شعار علیه اصل ولایت فقیه ماهیت دین‌ستیزانه خود را به نمایش گذاشتند.

این مسئول با اشاره به اینکه سران این جریان کوچک‌ترین اظهار تاسف و یا موضع‌گیری در محکومیت فتنه‌گران را از خود بروز ندادند، اضافه کرد: آنها حتی به کسانی که در روز عاشورا کف و سوت زده بودند و به هیئت‌های مذهبی حمله کرده بودند لقب «مردم خداجوی» دادند.

بابایی با اشاره به اینکه حماسه تاریخی 9 دی نشان داد که جامعه ایران یک جامعه مذهبی، انقلابی، معتقد به خط امام خمینی(ره)، وفادار به ولایت فقیه و دارای سلایق و علایق مختلف است، اظهار داشت: همچنین این جامعه در اصول و محکمات خود که همان اسلام، انقلاب، ولایت فقیه، شعارهای استکبارستیزانه و صهیونیسم‌ستیزانه یکصدا و مستحکم است.

وی اذعان داشت: حماسه 9 دی در کوران تبلیغات رسانه‌های بیگانه و فضاسازی سران فتنه اتحاد و انسجام مردم را به جهانیان ثابت کرد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با اشاره به اینکه حماسه تاریخی 9 دی برخاسته از عوامل مختلفی چون بصیرت، دشمن‌شناسی، وقت‌شناسی و حضور مجاهدانه ملت بصیر ایران در برهه‌های حساس و تعیین‌کننده بود، تصریح کرد: 9 دی به عنوان روز تاریخ‌ساز و به عنوان نقطه عطفی در معادلات انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور ثبت شد.

این مسئول بیان داشت: حرمت‌شکنی بی‌محابای ارزش‌های مقدس مردم در عاشورای سال 1388 توسط فتنه‌گران باعث شد خشم مقدس مردم به جوش بیاید تا حماسه تاریخی ملت ایران در 9 دی سرمنشا بسیاری از تحولات بعدی قرار گیرد.

بابایی با بیان اینکه حماسه 9 دی به عنوان تکیه‌گاه تصمیمات بزرگ در داخل و خارج از کشور شناخته می‌شود، اظهار داشت: رهبری ولایت فقیه در حماسه 9 دی بر سرنوشت کشورمان تاثیر بسزایی گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: شعارهایی حماسه 9 دی در داخل و خارج از کشور نشان داد که مردم ایران به راه، نظام و امام خود ایمان دارند و همین خودباوری روح امید در کالبد خسته مسلمانان در کشورهای منطقه دمید.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با اشاره به اینکه امروز سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، افزود: با گذشت این مدت زمان نظام جمهوری اسلامی هنوز تازه نفس است.

این مسئول اذعان داشت: انقلاب در دهه چهارم عمر خود پرتوان‌تر، باهوش‌تر و خلاق‌تر از سه دهه گذشته است.

بابایی به حضور گسترده جوانان در حماسه 9 دی اشاره کرد و ادامه داد: طبق آخرین پیمایش‌ها بیش از 60 درصد شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی عظیم جوانان بودند.

وی در پایان اذعان داشت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک موجود زنده و تکامل‌پذیر اگرچه ساختاری است که به طور مستمر کارگزاران و مردمی انقلابی پرورش دهد اما در عین حال حیات و زوال این ساختار بسته به جامعه و مسئولان انقلابی است.

انتهای پیام/73008/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول