اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کرمان:

بودجه ‌شهرداری‌ها‌ کرمان 440 میلیارد تومان است

شهردار کرمان گفت: بودجه کل ‌شهرداری استان کرمان در سال جاری 440 میلیارد تومان است که در مقایسه با وضعیت کشوری منطقی نیست.

بودجه ‌شهرداری‌ها‌ کرمان 440 میلیارد تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابوالقاسم سیف‌الهی پیش از ظهر امروز در همایش شهرداران استان کرمان با محوریت طرح‌های اقتصادی، منابع انسانی و خدمات شهری اظهار داشت: بیش از 65 درصد جمعیت کشور ما شهرنشین هستند که شهرداری‌ها باید به آنها خدمات ارائه دهند.

وی مهم‌ترین وظیفه یک شهرداری را کسب درآمد عنوان کرد و ابراز داشت: مهمتر از آن اجرای پروژه‌ها و هزینه کرد اعتبارات است.

سیف‌الهی افزود: شهرداری‌ها از دستگاه‌های خدمات شهری و دستگاه‌های اجتماعی تجهیز می‌شوند، وظایف زیادی به عهده شهرداری‌ها است، اما قوانین ناکارآمد شهرداری‌ها را مجبور می‌کند که تصمیم‌های جدید و مختلف را اتخاذ کنند.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت درآمدی و راهکارهای کسب درآمد گفت: بودجه کل 71 شهرداری استان کرمان در سال جاری 440 میلیارد تومان است که در مقایسه با وضعیت کشوری منطقی نیست.

سیف‌الهی بودجه شهرداری‌های کل کشور را 45 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و ابراز داشت: پایه اقتصادی استان کرمان کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری است که با توجه به ضعیف بودن آنها درآمد پایداری عاید‌ نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مدیریت شهرها بر اساس عوارض محلی دیگر ممکن نیست و باید مدیریت مالی جدید برآورد شود تا پاسخگوی نیازهای شهرها باشیم.

سیف‌الهی گفت: نیازها با منابع درآمدی ما قابل قیاس نیست و درآمدهای شهرداری 10 درصد از نیازهای واقعی شهر را تامین می‌کند که باید در بودجه‌های سالانه تکرار شود.

وی گفت: زمانی که منابع محدود باشد، شهرسازی و مطالعات شهری، توزیع اداری و مالی و کارآمدی نیروها، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی، ایمنی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

شهردار کرمان ابراز داشت: استفاده از تجارب سایر شهرداری‌ها، استخراج سیستم‌های علمی و تخصصی در زمینه‌های اقتصادی و مالی موجب خروج از انزوای مالی شهردار‌ی‌ها از حالت سنتی می‌شود.

وی افزود: شهرداری‌ها دستگاه‌های پولدار بی‌پول هستند، املاک زیادی در اختیار دارند، اما نمی‌توانند از منابع خود به درستی استفاده کنند.

سیف‌الهی، مهم‌ترین انتظار سرمایه‌گذار را تسهیل کار و پیش‌بینی سود واقعی و معقول دانست و عنوان کرد: استانداردسازی و شفاف‌سازی شیوه‌ها‌ و روش‌های سرمایه‌گذاری در استان برای اطمینان از امنیت سرمایه‌گذاری نیز باید صورت گیرد.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد که حمایت همه جانبه سه قوه در استان و سایر دستگاه‌های نظارتی برای سرمایه‌گذاری انجام شود.

انتهای پیام/80017/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول