اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی:

دولت و مجلس در تعیین بودجه نظر مساعدتری به میراث فرهنگی داشته باشند

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی گفت: حوزه فعالیت‌های میراث فرهنگی بسیار گسترده و نیازمند بودجه‌های بیشتری است و از دولت و مجلس می‌خواهیم در تعیین بودجه نظر مساعدتری نسبت به این بخش داشته باشند.

دولت و مجلس در تعیین بودجه نظر مساعدتری به میراث فرهنگی داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، درویش امیری پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد گفت: یزد چهره‌ای سرشار از میراث فرهنگی دارد و 6 هزار و 500 اثر از یک میلیون و 200 میلیون اثر تاریخی موجود در کشور متعلق به استان یزد است.

وی افزود: میراث فرهنگی شناسنامه‌ای هفت هزار ساله دارد و از آنجا که میراث فرهنگی سند هویتی ماست‌ همه ما باید از این اسناد هویتی به بهترین شکل ممکن نگهداری کنیم.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: مردم فرهنگ دوست و فهیم یزد و مسئولان این استان همه در فکر نگهداری مجموعه‌های فرهنگی هستند و در این زمینه از تعصب بالایی نیز بهره‌مندند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تقویت صنایع‌دستی در کنار میراث فرهنگی عنوان کرد: تقویت صنایع‌دستی و میراث فرهنگی، حضور گردشگران را به دنبال دارد و این حضور نیز اشتغال را به دنبال خواهد داشت.

معاون امور مجلس و استان‌های میراث فرهنگی ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار اثر تاریخی در کشور داریم که تاکنون 300 هزار اثر ثبت ملی شده و 33 هزار اثر نیز تعیین حریم شده است.

وی با بیان اینکه هنوز برای بقیه آثار تاریخی کاری انجام نشده است، عنوان کرد: در کل کشور 10 درصد آثار تاریخی تعیین حریم شده و انجام اقدامات در این زمینه نیاز به بودجه دارد.

امیری از دولت و مجلس خواست که در تعیین بودجه نظر مساعدتری به این بخش داشته باشند تا بتوانیم از مشکلات این بخش بکاهیم.

وی با اشاره به سفرهای استانی انجام شده یادآور شد: یک‌هزار و 171 منطقه گردشگری در سفرهای دولت قبلی به تصویب رسیده که متاسفانه تنها 75 منطقه از این تعداد فعال است.

امیری خاطرنشان کرد: بسیاری از این مناطق مشکلات بسیار زیاد حقوقی دارند که باید برطرف شود و حل این مشکلات زمان‌بر و هزینه‌بر است.

وی تصریح کرد: جهت‌گیری‌ها در مورد میراث فرهنگی خوب بوده اما تنها جهت‌گیری نمی‌تواند مشکلات این حوزه را حل کند.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی با اشاره به سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی اظهار داشت: چهار هزار و 900 موافقت اصولی در کشور صادر شده و خروجی بانک‌های این موافقت‌نامه‌ها تنها 250 مورد بود و بقیه روی دست سازمان میراث فرهنگی مانده است و همه هم توقع رفع مشکلاتشان را دارند.

امیری با اشاره به نوع نگاه مجلس به موضوع میراث فرهنگی عنوان کرد: مجلس امروز رسیدگی به میراث فرهنگی را دغدغه خود می‌داند و نوع نگاه کمیسیون فرهنگی مجلس برای ما بسیار ارزشمند است و اغلب ملاقات‌های نمایندگان با سازمان برای کمک به این مجموعه است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نوع نگاه رهبری به این بخش نیز وظیفه ما را در حوزه میراث فرهنگی سنگین‌تر می‌کند بر این اساس هر جا مانعی بر سر راه باشد از رهنمودهای ایشان بهره می‌گیریم.

امیری اظهار امیدواری کرد که مدیرکل جدید میراث فرهنگی که دارای سوابقی همچون معاونت عمرانی و شهرداری و ... است از این ظرفیت به خوبی استفاده کند.

در این مراسم از خدمات بهرام رضایی تجلیل و محمدمهدی شرافت به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد منصوب شد.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول