اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فولادگر در گفت‌وگو با فارس:

دست غیر دولتی‌ها در بودجه 93 بازتر می‌شود

نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از بازتر شدن دست غیر دولتی‌ها در بودجه 93 و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خبر داد.

دست غیر دولتی‌ها در بودجه 93 بازتر می‌شود

حمیدرضا فولادگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: بر اساس بودجه سال 93 بخش غیر دولتی نیز می‌تواند به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه کاره وارد عرصه شود که یک نقطه قوت بسیار خوبی در این زمینه تلقی می‌شود.

وی عنوان کرد: بودجه سال 93 واقع بینانه‌تر از بودجه‌های قبلی تنظیم شده، اما هنوز روند درآمدهای نفتی و مالیاتی نگران کننده است و پیش‌بینی می‌کنیم امسال نیز دچار کسری بودجه شویم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بودجه از نظر اینکه برای نخستین بار طی 10 سال گذشته به موقع ارسال شد، یک نقطه قوت بود و همین مسئله سبب می‌شود تا هم در مجلس هم در کمیسیون‌ها خوب انجام بگیرد و وقت برای بررسی آن وجود داشته باشد.

این مسئول تصریح کرد: ما همچنان به برخی از ارکان بودجه اعتراض داریم، اما راه و روش‌های تبلیغاتی پیش آمده را قبول نداریم و تایید هم نمی‌کنیم.

*شیوه مازاد دیگر پاسخ نمی‌دهد

فولادگر ادامه داد: یکی از ارکانی که در بودجه 93 ما به آن اعتراض داریم موضوع مالیات‌ها است و این موضوع را نیز تا آخرین لحظه پیگیری می‌کنیم، چرا که اصفهان سال گذشته باید 3 هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت می‌کرد، اما این رقم در بودجه جدید به بیش از 4 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: ما به این شیوه از پرداخت مالیات اعتراض داریم و پیشنهادمان به وزیر اقتصاد این است که دیگر شیوه مازاد جواب نمی‌دهد، بلکه باید شیوه پرداخت مالیات به پیش از این بازگردد، به گونه‌ای که نسبتی از درآمدهای استان به همان استان بازگردد تا انگیزه‌ها برای افزایش درآمدها بیشتر شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی سرانه بودجه عمرانی و هزینه‌های استان اصفهان را همچنان پایین دانست و گفت: طی سال‌های گذشته در تنظیم لایحه بودجه همیشه به استان اصفهان بی مهری می‌شود.

این مسئول ابراز داشت: مبلغ استانی بودجه در بخش عمرانی سال گذشته 200 میلیارد تومان بود و امسال این رقم به 145 میلیارد تومان کاهش یافته است.

فولادگر متذکر شد: اگر سهم بودجه ملی را نیز در زمینه عمرانی حساب کنیم، سهم استان اصفهان بسیار ناچیز خواهد بود و همین امر باعث می‌شود تا لزوم ورود بخش خصوصی در مسایل عمرانی استان بیش از پیش احساس شود.

وی گفت: وضعیت بودجه به گونه‌ای است که اگر بودجه ملی و استانی در مسایل عمرانی را با هم جمع کنیم، این رقم بسیار کمتر از بودجه یک شهرداری است و این به این معنا است که نباید به بودجه‌های دولتی دل بست.

انتهای پیام/‌63031/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول