اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت همدان:

9 دی بقای نظام جمهوری اسلامی را تثبیت کرد

امام جمعه موقت همدان گفت: بصیرت مردم در 9 دی زمینه بقای نظام جمهوری اسلامی ایران را فراهم کرد.

9 دی بقای نظام جمهوری اسلامی را تثبیت کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جوادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه هفته بصیرت بر مردم ولایت‌مدار این مرز و بوم تداعی‌گر خاطرات ناب است، افزود: مردم با بصیرت ایران اسلامی با وحدت توانستند حماسه به یادماندنی را در 9 دی 88 خلق کنند.

وی با تأکید بر اینکه رهبری همواره بر بصرت‌افزایی مردم تأکید دارند، افزود: مردم باید دوست‌شناس و دشمن‌شناس باشند و بر این اساس با دوست قدم برداشته و علیه دشمن قیام کنند.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه در تمام عادات زندگی باید دوست‌شناس و دشمن‌شناس بود، یادآور شد: هر بلایی که پیش از اسلام بر سر انبیاء آوردند، از بی‌بصیرتی گروهی از مردم بود.

وی ادامه داد: برخی از مردم افراط و تفریط را نشناختند، به طوری که دشمنی نمرود را نشناختند و ابراهیم (ع) را به آتش کشیدند.

جوادی ابراز کرد: مردم بی‌بصیرت موسی را نشناختند و در کنار فرعون قرار گرفتند که این نیز ناشی از همان بی‌بصیرتی این گروه از مردم است.

وی اظهار کرد: گروهی از مردم در کنار رسول گرامی اسلام، ابوجهل و ابوبکر را نشناختند و از این نظر با پیامبر(ص) در افتادند تا جایی که پیامبر گرامی اسلام فرمودند آزار و اذیتی که به من شد، به هیچ پیامبر قبل از من نشد.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به فاصله کم فتنه‌انگیزی در عاشورای سال 88 تا حماسه 9 دی خاطرنشان کرد: در این سال کار به جایی رسید که رهبری با بیانات رسایشان در این فاصله کوتاه باعث شدند افرادی که در خط ولایت بودند، در 9 دی جمعیت بیکرانی را خلق کنند.

وی یادآور شد: اگر امروز یا فردا باز هم فتنه‌گران فریادی سر دهند، مردم بصیر و با شناخت این امت قطعاً آنها را خاموش خواهند کرد و آتش فتنه را بر سر آنها خواهند ریخت.

جوادی در پایان سخنانش با اشاره به بیانات رهبری و مراجع که 9 دی را مانند 22 بهمن در ابقای نظام اثرگذار دانستند، اذعان کرد: 22 بهمن در ایجاد نظام نقش داشته و 9 دی نیز این نظام را ابقا کرد.

انتهای پیام/89003/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول