اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

مردم در حماسه 9 دی نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کردند

یکی از مراجع تقلید قم گفت: در حماسه 9 دی مردم با یاری خداوند به صحنه آمدند و باعث شدند نقشه دشمنان نقش بر آب شود.

مردم در حماسه 9 دی نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار جمعی از سپاهیان استان گلستان با اشاره به اینکه اگر حماسه 9 دی نبود معلوم نبود سرنوشت ملت چه می‌شد، اظهار کرد: اکنون در ایامی هستیم که می‌توان گفت خود ملت نسبت به نظام حرکت ذاتی داشته است و بدون مشوق و برنامه‌ای برای دفاع از نظام به پا خاستند.

وی با اشاره به بی‌احترامی عده‌ای در روز عاشورای 88 عنوان کرد: این مردم چون عاشق امام حسین (ع) بودند برای بازیابی آبروی ریخته شده خود به صحنه آمدند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: آن جمعیت زیاد یک روزه حرکت کردند و آمدند و پشتیبانی خود را از امام حسین (ع) و تمام نظام به همه جهانیان نشان دادند.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن که می‌فرماید ما بنی اسرائیل را از دست فرعون نجات دادیم، گفت: برکت نظام ما از خداست و خدا مملکت ما را تا امروز حفظ کرده است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه خداوند بنی اسرائیل را از چنگال فرعون نجات داد و امروز نیز مملکت ما را نجات داد، عنوان کرد: هنوز این آیات زنده‌اند و هر زمانی که ابرقدرتی بخواهد ظلم کند خداوند قدرت خود را نشان می‌دهد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه این وقایع برای ما درس عبرت است، افزود: اگر نعمت خدا را به یاد داشته باشیم خداوند در مواقع حساس به ما کمک می‌کند و اگر در این زمینه کوتاهی کنیم ضرر آن به خود ما می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه ظلم عاقبت ندارد، تصریح کرد: حکومت‌ها با کفر می‌توانند سرپا بایستند ولی با ظلم نمی‌توانند دوام بیاورند و نتیجه این حرف را در عاقبت حکومت‌های ظالم شاهد بودیم.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه توجه ما باید به این باشد که نعمت‌های خداوند را قدر بدانیم، گفت: اگر ما قدر نعمت‌های خداوند را بدانیم خداوند به ما کمک می‌کند ولی اگر قدر این نعمت را ندانیم خداوند هم نعمت‌هایش را از ما می‌گیرد.

انتهای پیام/2258/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول