اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دلیجان:

9 دی نمایشگاهی از غیرت ملی ایرانیان در دفاع از نظام اسلامی بود

امام جمعه دلیجان با گرامیداشت حماسه 9 دی گفت: 9 دی نمایشگاهی از غیرت ملی ایرانیان در دفاع از نظام اسلامی و روز بصیرت و عزت ملت ایران اسلامی بود.

9 دی نمایشگاهی از غیرت ملی ایرانیان در دفاع از نظام اسلامی بود

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا نیشابوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به اینکه 9 دی به یوم‌الله تبدیل شده است و در تاریخ ملت ایران ماندگار خواهد ماند، اظهار داشت: مردم در این روز دشمنان خدا و دین را مأیوس کردند و با حضور خود در صحنه و دفاع از انقلاب و ولایت قلب امام زمان(عج) و نایب ایشان را شاد کردند.

وی با بیان اینکه برای مردم همین بس که رهبر معظم انقلاب از حرکت آنها تشکر و قدردانی کردند، تصریح کرد: حرکت 9 دی نشانه عمق وفاداری این ملت به اسلام و نظام اسلامی و برخاسته از دشمن شناسی و وقت شناسی و بصیرت آنهاست.

امام جمعه دلیجان افزود: روز 9 دی سحر و جادوی فتنه‌گران را از بین برد و توطئه استکبار را در هم شکست.

این مقام مسئول تصریح کرد: 9 دی سالروز حماسه‌ای بزرگ در انقلاب اسلامی است که مردم ایران، با بصیرت و بیداری اسلامی خود نشان دادند که این حضور گسترده و با شکوه نشانه حمایت مردم از ولایت فقیه، آرمان‌ها و ارزش‌های ناب اسلام و نیز نظام با صلابت اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه ملت ایران با خلق حماسه نهم دی آری دیگری به انقلاب اسلامی گفتند، تصریح کرد: 9 دی سر فصل یک تاریخ و جهش جدیدی در تاریخ انقلاب اسلامی بود چرا که ملت ایران در 9 دی برای رفع فتنه، چهره حسینی خود را به جهانیان نشان داده و پاسخ محکمی به فتنه‌انگیزان دادند.

نیشابوری با اشاره به اینکه حرکت 9 دی دست آوردهای فراوانی داشت، ادامه داد: افزایش اقتدار و استحکام نظام،  تقویت باور به وجود جنگ نرم و فتنه‌های پیچیده، کنار رفتن نقاب‌ها، رفراندوم ملی و دفاع از نظام و رهبری، منحل شدن جریان فتنه و تبدیل شدن فتنه‌گران به مرده سیاسی، پیوند مردم با رهبری، ایجاد اتحاد ملی و انسجام اسلامی در بین مردم و عمق بخشی به بینش و بصیرت سیاسی مردم در شناخت جریان‌های سیاسی از دست‌آوردهای با ارزش این روز تاریخی است.

وی بیان کرد: مردم در 9 دی انقلابیون واقعی را از مدعیان دروغین شناختند، 9 دی نشان داد مردم مدافع نظام و جایگاه رهبری هستند.

نیشابوری در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولین سیاست خارجی خواست پاسخ توهین و تحقیر مقامات آمریکایی و اروپایی را محکم بدهند، آمریکا دستان چدنی خود را زیر دستکش مخملی پنهان کرده و این کشورها هرگز با ملت ایران خوب نخواهند شد.

وی گفت: اخیراً گفته‌اند که وجود فریب‌کاری در DNA ایرانیان است، قبلاً هم از این نوع اهانت‌ها به ملت ایران کرده بودند، مقامات سیاسی نترسند و پاسخ متقابل را به آنها بدهند.

امام جمعه دلیجان افزود: فریبکاری و پیمان شکنی و دروغگویی و خواسته‌های غیر منطقی در ذات مغزهای الکلی غربی‌هاست، مسئولین مذاکره هسته‌ای را هرگز با مسئله ارتباط با آمریکا پیوند نزنند بلکه فقط پیرامون پرونده هسته‌ای گفتگو کنند. نیشابوری اظهار داشت: حرکت زشت و غیر دیپلماتیک هیئت پارلمانی اروپا نیز نشانگر گستاخی آنان و غیر منطقی بودن رفتار اروپا است، مردم منتظر پاسخ مقامات ایران پیرامون دیدار هیئت اروپایی با دو متهم جریان فتنه هستند.

وی در ادامه بیان کرد: اربعین امسال در کربلا و ایران مایه فخر و مباهات شیعه شد. امام جمعه دلیجان ابراز داشت: خون شهیدان کربلا زنده و همچنان می‌جوشد و آزادگان جهان را به سوی خود می خواند، روز اربعین روز اعلام تبعیت و بیعت مجدد با شهدای کربلا بود، روز فریاد علیه ظلم و استبداد و روز آزادگی و عزت شیعه بود.

امام جمعه دلیجان در ادامه با عرض تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) گفت: خداوند وجود پیامبر(ص) را منتی بر مسلمانان می‌داند و می‌فرماید: ما بر شما منت گذاشتیم و از میان شما پیامبر(ص) را فرستادیم تا آیات الهی را بر شما بخواند و شما را هدایت کند.

نیشابوری بیان داشت: پیامبر(ص) در رأس انبیاء الهی قرار دارد که در طول 23 سال پیامبری خود توانست با تحمل سختی‌ها و مشقات از چنان محبوبیتی برخوردار شود که در تاریخ سابقه ندارد.

انتهای پیام/87002/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول