اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل:

وقف، سرمایه‌گذاری در بورس معنوی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: انسان با وقف سهامدار آخرت می‌شود و واقف در بازار بورس معنوی صاحب سهام معنویت می‌شود و آخرت خود را آباد و زیبا می‌کند.

وقف، سرمایه‌گذاری در بورس معنوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری نظری صبح امروز در پنجمین همایش «وقف و رسانه» که در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب وقف یک نهاد ممتاز دینی است که قطعاً این کار دارای برکات و اثرات فراوانی است که نکته و مفهوم موجود در بیان رهبر انقلاب نیز همین است.

وی عنوان کرد: واقفان کسانی هستند که از مال خود گذشته‌اند و دارای نیت والایی هستند که این عمل نشان‌دهنده عظمت و شخصیت فرد واقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل یادآور شد: انسان با وقف می‌تواند آخرت خود را به صورت شایسته رقم بزند چرا که وقف به مانند پلی است که بین دنیا و آخرت زده می‌شود و بعد از مرگ نیز فرد واقف پاداش عمل خود را کسب می‌کند.

مشهوری نظری ادامه داد: یکی از وظایف اداره کل اوقاف و امور خیریه این است که اموال واقف را حفظ کند و اگر این اموال در معرض نابودی قرار گرفته باشد آن را احیا کند و فلسفه وقف این است که انسان را در مسیر معنویت قرار می‌دهد.

این مسئول تصریح کرد: انسان با وقف سهامدار آخرت می‌شود و در بازار بورس معنوی صاحب سهام معنویت می‌شود و آخرت خود را آباد و زیبا می‌سازد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل یادآور شد: وظیفه رسانه این است که مردم را از این عمل و از این بورس معنوی آگاه سازد که ما باید تلاش کنیم این سرمایه‌گذاری‌های معنوی را به اطلاع مردم برسانیم.

مشهوری نظری بیان داشت: کسانی که اهل قلم هستند و تریبونی در اختیار دارند وظیفه دارند که این عمل را اطلاع‌رسانی کنند و مردم را به کارهای خیر و ثواب دعوت کنند.

وی خاطرنشان کرد‌: با بررسی مسائل فقهی در جامعه به این نتیجه می‌رسیم که متاسفانه به بحث وقف در جامعه کم پرداخت شده است و آمارها نشان می‌دهد که اکثر موقوفات در استان و حتی در کشور به دوران صفویه باز می‌گردد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: وقف سیره جامعه انبیا است و همه معصومان و امامان در زمان‌ خود وقف‌هایی کرده‌اند و با توجه به این موضوع چرا باید در جامعه اسلامی تعداد موقوفات از جامعه صفویه کمتر باشد و این مسئله باید علت‌یابی شود.

مشهوری نظری یکی از مهمترین وظایف اوقاف را پاسداری از اموال واقفان اعلام کرد و ابراز داشت: نیت واقف باید حتماً مورد توجه قرار گیرد و موقوفه نباید برای کار دیگری صرف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این همایش معاون صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز در سخنانی گفت: اهمیت احسان و نیکوکاری و مهم بودن وقف بر همه روشن است و این موضوع می‌طلبد که رسانه‌ها هم در این حوزه تلاش کنند و به نحو احسن اطلاع‌رسانی را انجام دهند.

مقصود جوادی زارع ادامه داد: به عنوان مثال در بحث زکات قبل از اطلاع‌رسانی توسط رسانه‌ها مبلغی کمتر از 100 میلیون تومان جمع‌آوری می‌شد ولی شاهد آن هستیم که بعد از اطلاع‌رسانی خوب مبلغ جمع‌آوری شده به چند میلیارد تومان رسیده است.

وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: در صدا و سیمای مرکز اردبیل به بحث وقف در زمینه مستند‌سازی 13 قسمت به مدت دو ساعت و 19 دقیقه و در رادیو نیز در حدود هفت ساعت به موضوع وقف پرداخت شده است.

انتهای پیام/62007/ل40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول