اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گیلان:

وقف تامین‌کننده نیاز اقتصادی جامعه است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: وقف یکی از منابع تامین‌کننده نیاز اقتصادی جامعه است.

وقف تامین‌کننده نیاز اقتصادی جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، زین‌العابدین قربانی بعد از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و کارکنان اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار کرد: هفته وقف زمان مناسبی برای ارائه گزارش به مردم درباره موقوفات است.

وی وقف را یکی از برنامه‌های عمومی جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: خداوند به منظور کاهش مشکلات و نیازهای جامعه افرادی را که توانایی دارند تشویق می‌کند بخشی از اموال خود را به عنوان وقف در خدمت اسلام بگذارند.

قربانی با بیان اینکه هر کدام از بقاع متبرکه یک پایگاه اجتماعی محسوب می‌شوند، تصریح کرد: بقاع متبرکه پایگاه‌های مقدس هستند و باید تعالیم دینی را در این مکان‌ها انجام داد.

امام جمعه رشت تامین هزینه طلاب حوزه‌های علمیه را از محل درآمد موقوفات دانست و بیان کرد: اگر موقوفات نبودند امام خمینی (ره)، علامه طباطبایی و دیگر مراجع تربیت نمی‌شدند.

وی یادآور شد: اگر اوقاف از بدنه نظام اسلامی خارج شود دیگر اقدامی به منظور پیاده‌سازی علوم دینی نمی‌توان انجام داد.

قربانی با اشاره به تبدیل شدن مدرسه شعربافان لاهیجان به ملک شخصی افراد، اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان باید با تدبیر مناسب جلوی افراد سودجو را بگیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان حفظ وقف را از وظایف مهم اداره اوقاف و امور خیریه برشمرد و گفت: روح وقف باید در جامعه حفظ شود.

وی وقف را یکی از تامین‌کننده‌های نیاز اقتصادی جامعه عنوان کرد و افزود: کشور با درآمدهای نفتی به تنهایی اداره نمی‌شود بلکه با استفاده از بقاع متبرکه به‌ویژه حرمین امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و کمک‌های مردمی اداره می‌شود.

امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به تربیت 60 هزار قاری قرآن در سال جاری خاطرنشان کرد: در زمانی که ماهواره‌ها درصدد منحرف کردن جوانان کشور هستند شرکت در مسابقات قرآنی نشان‌دهنده برکات وقف در جامعه است.

قربانی بر حفظ رابطه مسئولان اوقاف با علما تاکید کرد و یادآور شد: اداره اوقاف و امورخیریه زمانی ارزشمند است که بتواند با افراد جامعه رابطه داشته باشد.

انتهای پیام/84001 /ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول