اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه وقف کم کار کرده است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که این استان کمتر در حوزه وقف کار کرده است، گفت: دستگاه‌های فرهنگی با اطلاع‌رسانی می‌توانند فرهنگ وقف را در جامعه نهادینه کنند.

استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه وقف کم کار کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز همایش «وقف و رسانه» با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، روسای اوقاف شهرستانی‌ها و اصحاب رسانه برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه 28 صفر به کلیه هموطنان و هم‌استانی‌ها اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم از رهروان واقعی ائمه اطهار (ع) باشیم.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: وقف کاری ارزشمند است که اگر مالی وقف شد به عنوان چشمه جاری محسوب می‌شود و می‌توان در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف از مزایای آن مال و یا ملک وقف شده نیازمندان و جامعه هدف بهره لازم را ببرند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که در هفته وقف هستیم و باید برنامه‌ها و اقدامات لازم در این خصوص به نحو مطلوب و شایسته برگزار و اجرا شود، گفت: وقف در این استان از موضوعاتی است که کمتر به آن پرداخته شده که انتظار می‌رود اصحاب رسانه و کلیه کسانی که دستی بر آتش دارند همت مضاعفی نسبت به وقف داشته باشند.

میرمحمدی در ادامه وقف را تنها باقیات و صالحات و صدقه جاریه عنوان کرد و بیان داشت: کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های صددرصد شیعه ولایت‌مدار و متمدن است که می‌توان از این ویژگی‌ها و پتانسیل‌های خوب آن در حوزه وقف بهره‌ برد و نسبت به نهادینه کردن فرهنگ وقف تلاش بیشتری انجام داد.

این مسئول با تاکید بر این‌که باید از طریق مختلف در توسعه و ترویج وقف کار شود، گفت: استفاده از ظرفیت رسانه‌های مکتوب و مجازی، صدا و سیما، تشکل‌های مردم نهاد، ائمه جمعه و جماعات می‌توان در نهادینه کردن فرهنگ وقف نهایت استفاده را برد و آن را به نحو مطلوب ترویج و تبیین کرد.

حجت‌الاسلام میرمحمدی انجام برنامه‌های فرهنگی در حوزه وقف را از دیگر اقدامات مناسب عنوان کرد و گفت: کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن ظرفیت‌ و ویژگی‌های برجسته صددرصد شیعه، وجود بیش از 300 امامزاده از ظرفیت‌هایی است که می‌توان از آن برای توسعه وقف استفاده کرد.

وی با تاکید بر این‌که قریب به 300 امامزاده در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و به توصیه رهبری باید به بقاع فرهنگی تبدیل شوند، گفت: در صورتی‌که از ظرفیت‌ها و استعدادهای امامزادگان و بقاع متبرکه استفاده کنیم در توسعه و ترویج وقف نیز موثر و تاثیرگذار است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: امیدواریم بتوانیم وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم و از اصحاب رسانه، جراید، صدا و سیما، روحانیون و مسئولان فرهنگی انتظار می‌رود همکاری لازم در خصوص نهادینه کردن وقف در سطح استان را داشته باشند.

میرمحمدی اشاره‌ای به حوزه فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وقف کرد و گفت: این سازمان در سال‌های اخیر در بخشی از برنامه‌ها موفق بوده و اقداماتی در راستای ترویج وقف انجام داده است که مشوق‌های خوبی برای مردم و سوق دادن به سمت وقف است.

انتهای پیام/82011/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول