اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:

نمایشگاه جامع وقف در حرم مطهر برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: طی هفته وقف ده‌ها برنامه در قم اجرا می‌شود که یکی از مهم‌ترین آنها نمایشگاه جامع وقف در صحن جوادالائمه حرم مطهر فاطمه معصومه(س) است.

نمایشگاه جامع وقف در حرم مطهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام شوزب شیری صبح امروز در نشست خبری هفته وقف با اشاره به دهه بصیرت و حماسه 9 دی ماه اظهار داشت: مردم ایران در این روز وفاداری خود به نظام اسلامی و ولایت فقیه را بار دیگر اثبات کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) نخستین واقف در دنیای اسلامی بودند، افزود: به همین دلیل ایام ارتحال ایشان در هر سال به نام هفته وقف نامگذاری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه روزهای هفته وقف هر یک دارای اسامی مشخصی هستند، عنوان داشت: وقف، نهاد ممتاز دینی و نقش نظام اسلامی، وقف تجلی مودت اهل بیت(ع) و تکریم امامزادگان، وقف عمل امینانه به نیات واقفین و رفع نیازهای جامعه، وقف بانوان، واقف و توسعه مشارکت‌های اجتماعی و وقف حماسه اقتصادی ارتقای بهره‌وری موقوفات و بقاع از جمله روزهای هفته وقف هستند.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های هفته وقف در قم می‌توان به برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه شاخص شامل غرفه‌های کودک، مسائل شرعی، چند رسانه‌ای و ... و نیز پرده‌برداری از ضریح جدید امامزاده زید(ع) در محله چهل‌اختران اشاره کرد.

شیری از برپایی نمایشگاه جامع وقف در صحن جوادالائمه حرم مطهر فاطمه معصومه(س) و نیز نمایشگاه ویژه وقف در گلزار شیخان خبر داد و عنوان داشت: در گلزار شیخان حدود 50 نفر از عالمان و روحانیون واقف استان قم مدفون هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه روحانیون و علما از جمله مراجع تقلید یک سوم واقفان استان قم را تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: در سراسر کشور نیز روحانیون بیشترین تعداد واقفان هستند.

وی اضافه کرد: در استان قم 50 مدرسه علمیه و بیش از 100 مسجد توسط علما، مراجع و روحانیون وقف شده و در حال حاضر همه آنها فعال هستند.

شیری از برگزاری مراسم زیارت از راه دور حضرت محمد(ص) در بقاع متبرکه شاخص استان قم طی هفته وقف خبر داد و گفت: این فرهنگ یعنی زیارت از راه دور باید در کشور به ویژه در قم نهادینه شود.

انتهای پیام/78004/ح30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول