اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌همایش «وقف و رسانه» در بجنورد برگزار شد‌

حجت‌الاسلام یعقوبی: رسانه‌ها هنرمندانه ‌آثار وقف را برای مردم بازگو کنند

همایش «وقف و رسانه» با حضور فعالان رسانه‌ای و در آستانه هفته وقف در بجنورد برگزار شد.

حجت‌الاسلام یعقوبی: رسانه‌ها هنرمندانه ‌آثار وقف را برای مردم بازگو کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، امام جمعه بجنورد عصر امروز در این همایش که در محل امامزاده سید عباس ابن موسی ابن جعفر(ع) برگزار شد گفت: رسانه‌ها بایستی ذهنیت‌های منفی که در جامعه در مورد وقف بعضاً وجود داشته، بزدایند.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی با بیان اینکه در بحث وقف لازم است تا فرهنگ‌سازی هر چه بیشتری انجام شود، از رسانه‌ها به عنوان مهم‌ترین ظرفیت برای فرهنگ‌سازی و ترویج این فرهنگ یاد کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه در این راستا رسانه‌ها هنرمندانه به این مقوله بپردازند گفت: ضرورت داشته تا با کوتاه‌ترین مطالب و دیالوگ‌ها آثار وقف را بازگو کنیم، بدیهی است تاثیرات یک اثر هنری و ادبی خوب در این باره شاید از ساعت‌ها سخنرانی به مراتب بهتر باشد.

وی اضافه کرد: بی‌گمان موقوفات به عنوان یک چشمه جوشان تا ابد باقی خواهد ماند و در کارنامه اعمال واقفان نیک‌اندیش ثبت و ضبط خواهد شد.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان شمالی هم نقش وقف را در رفع مشکلات اجتماعی بسیار مهم خواند.

احمد مهدوی گفت: از محل درآمدهای وقف می‌توان در حوزه‌های آزادی زندانیان،جهیزیه زوج‌های نیازمند، کمک به دانشجویان و سایر بخش‌ها صرف کرد.

وی با ضروری خواندن ترویج روز افزون وقف در جامعه از سوی رسانه‌ها، اظهار امیدواری کرد تا این فرهنگ در جامعه اسلامی هر چه بیشتر جاری و ساری شود.

مدیر کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی هم در این همایش خواستار تشکیل کمیته‌ای متشکل از رسانه‌ها و روابط عمومی دستگاه‌های استان برای پیشبرد فرهنگ وقف در استان شد.

علیرضا دوانلو کارکرد این کمیته را برای اثر گذاری، پیشبرد و ترویج فرهنگ وقف مهم خواند و گفت: روابط عمومی استانداری خراسان شمالی برای تشکیل این کمیته تخصصی آمادگی دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی هم به عنوان میزبان این همایش گفت: 65 درصد از موقوفات استان برای عزاداری امام حسین (ع) اختصاص دارد.

حجت‌الا‌سلام سیف‌الله سهرابی بر ترویج موقوفات در سایر موضوعات به ویژه فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و افزود: اکنون بخشی از مشکلات موقوفات استان مربوط به مال اجاره بوده که کارشناسان در حال بررسی و رفع این موضوع هستند.

وی سرمایه‌گذاری در حوزه موقوفات خراسان شمالی را هم برشمرد و گفت: بی گمان این مهم باعث اثر گذاری و عواید بیشتر موقوفات در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.

به گزارش فارس، در این همایش از خبرنگاران فعال در حوزه وقف استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

نهم الی 15 دی ماه به عنوان هفته وقف نامگذاری شده است.

انتهای پیام/63002/ش‌40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول