اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف شهرستان شوط خبر داد

کسب رتبه نخست شهرستان شوط در وقف

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شوط گفت: 9 ماه امسال شهرستان شوط با 15 فقره وقف جدید ثبت شده رتبه نخست را در آذربایجان غربی به خود اختصاص داده است.

کسب رتبه نخست شهرستان شوط در وقف

اسماعیل اسکندرزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در دین مبین اسلام سنت‌های حسنه بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام دنیایی از زیبایی و حکمت را در خود جای داده و یکی از آن‌ها سنت حسنه وقف است.

وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) با پایه‌گذاری موقوفات گوناگون که غالبا برای تامین معیشت بینوایان، ایتام و افراد بی‌سرپرست و یا رفع نیازمندی‌های عمومی در نظر گرفته شده بود اهمیت این سنت حسنه را خاطرنشان کردند.

اسکندرزاده تصریح کرد: در فرهنگ دینی اسلامی پدیده وقف درست در مقابل فقر قرار دارد به عبارت دیگر فلسفه وجودی فرهنگ وقف فقرزدایی جامعه است و با گسترش فرهنگ وقف به یقین می‌توان گفت میزان فقر و محرومیت در جامعه کاهش می‌یابد زیرا وقف همان گونه که تبیین شده یکی از راه‌های کنترل تراکم ثروت محسوب می‌شود.

وی اعلام کرد: همزمان با آغاز هفته وقف در سراسر کشور برنامه‌های هفته وقف با شکوه خاصی در شهرستان شوط نیز برگزار می‌شود که بر پایی ایستگاه همه واقف باشیم و بر پایی خیمه معرفت در مسجد جامع شوط از جمله این برنامه‌ها است.

اسکندرزاده برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام رضا (ع) در سطح مساجد شهرستان شوط، برگزاری مسابقه پیامکی و تهیه و توزیع بروشور، پوستر، کتابچه و محصولات فرهنگی در بین نمازگزاران در نماز جمعه را از دیگر برنامه‌های هفته وقف در شهرستان شوط برشمرد.

وی به موقوفات جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شوط اشاره کرد و ابراز داشت: شهرستان شوط سال 91 با 9 فقره وقف جدید و در سال 92 با 15 فقره وقف جدید رتبه نخست را در زمینه موقوفات جدید به خود اختصاص داده و از ادارات سطح استان پیشتاز بوده است.

اسکندرزاده یادآور شد: در خصوص بازسازی موقوفات اداره اوقاف و امور خیریه شوط در صدد اجرای پروژه چهار طبقه در موقوفه ملاحسین شوطی در سال 93 است و همچنین اقداماتی همچون تعمیر و بازسازی رقبات موقوفات از اهم اقدامات این اداره است.

وی خاطرنشان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شوط از مهر ماه سال 91 آغاز به فعالیت کرد و توانست در زمینه ساماندهی موقوفات، موقوفات جدیدالوقف و جدیدالکشف و همچنین درآمد و وصول مطالبات موقوفات از اشخاص حقیقی و حقوقی برای اجرای نیات واقفان رشد قابل ملاحظه‌ای کند.

اسکندرزاده تصریح کرد: یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شوط برگزاری مسابقات قرآن کریم بوده که امسال نیز مرحله شهرستانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم و ششمین دوره مسابقات اذان در این شهرستان برگزار شد.

وی با بیان اینکه دو دوره کلاس‌های حفظ قرآن کریم در این شهرستان برگزار شد، ادامه داد: در مرحله دوم با توجه به اینکه سهمیه شهرستان 216 نفر بود این اداره در مدت کمتر از دو هفته توانست اقدام به ثبت‌نام 262 نفر شرکت‌کننده کند که به عنوان نخستین اداره در سطح استان و کشور موفق به تکمیل 100 سهمیه خود شد.

اسکندرزاده متذکر شد: راه‌اندازی سیستم سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه و ثبت کلیه اطلاعات مربوط به موقوفات، تنظیم اجاره‌نامه و انجام کلیه عملیات مالی و حسابداری در سامانه این شهرستان جزو نخستین شهرستان‌ها در امر ثبت و تکمیل اطلاعات است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شوط در پایان اظهار داشت: امید است با تلاش جمعی اصحاب وقف و مردم بتوانیم به نیت واقفان خیراندیش که دنیا را بدون ریا، تزویر و ناعدالتی خواسته بودند جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام/61005/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول