اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سلماس:

نرخ بی‌سوادی در سلماس به 15.05 درصد رسید

فرماندار سلماس گفت: نرخ بی‌سوادی در شهرستان سلماس 15.05 درصد است و مسئولان در جهت کاهش نرخ بی‌سوادی تمام تلاش خود را به کار می‌بندند.

نرخ بی‌سوادی در سلماس به 15.05 درصد رسید

مرتضی نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن تبریک سالروز تشکیل نهضت سواد‌آموزی، اظهار داشت: تعلیم و تعلم برنامه‌ای پسندیده است که در اسلام به آن سفارش زیادی شده است.

وی افزود: مسئولان باید تلاش کنند تا در جهت ریشه‌کن کردن بی‌سوادی تمام نیروی خود را به کار بندند و مسئولان شهرستان سلماس نیز در این راستا اقدامات خاصی انجام داده اند.

نظری با بیان اقدامات گسترشی نهضت سواد‌آموزی، افزود: در راستای کاهش نرخ بی‌سوادی اقداماتی چون اجرای تفاهم‌نامه با ادارات بهزیستی، کمیته امداد، شورای اسلامی، مواد مخدر، زندان، مدیران مدارس شهری و روستایی اجرا شده است.

فرماندار سلماس تصریح کرد: برای آموزش بی‌سوادان سطح شهرستان افرادی به عنوان معلمان نهضت سواد‌آموزی عازم روستاها می‌شوند که تعداد این افراد در سلماس 173 نفر است.

نظری با اشاره به تعداد افراد بی‌سواد در شهرستان سلماس، اظهار داشت: تعداد افراد بازمانده از تحصیل در سلماس 96 نفر هستند.

وی با اعلام نرخ بی‌سوادی در سلماس، گفت: نرخ بی‌سوادی در شهرستان سلماس 15.05 درصد است و مسئولان در جهت کاهش نرخ بی‌سوادی تمام تلاش خود را به کار می‌بندند و در این راستا از افراد مجرب و دارای تجربه در این راه استفاده خواهیم کرد.

نظری با بیان اینکه مراکز نهضت سوادآموزی شهری و روستایی در سطح شهرستان سلماس گسترده است، گفت: تعداد 33 مرکز در روستاها و 6 مرکز در سطح شهر فعال می‌باشند.

انتهای پیام/61007/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول