اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

نهضت امام خمینی (ره) نهضت سوادآموزی، آگاهی دینی و بصیرت بود

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: نهضت امام خمینی (ره) نهضت سوادآموزی، بیداری، آگاهی دینی و بصیرت بود.

نهضت امام خمینی (ره) نهضت سوادآموزی، آگاهی دینی و بصیرت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌دژ ظهر امروز نقی باقری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر اکرم، اظهار داشت: 28 ماه صفر سالروز رحلت پیامبر اسلام است.

وی با اشاره به وقایع اتفاق افتاده پس از رحلت پیامبر خاطرنشان کرد: پس از رحلت آن حضرت برخی به دنبال برگزاری کفن و دفن و مراسم سوگواری و برخی دیگر در فکر مقام و قدرت بودند.

باقری ادامه داد: این دو مسیر تا به امروز ادامه پیدا کرده است.

امام جمعه شاهین‌دژ از رحلت پیامبر به عنوان راهکاری اساسی برای اسلام و مسلمانان عنوان کرد و افزود: پس از رحلت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام یک قبیله خود را به خواب‌آلودگی زدند و قبیله دیگر بیدار و بصیر شدند.

وی به ذکر نام پیامبر در کتاب قرآن به تعداد چهار بار اشاره کرد و گفت: حضرت محمد (ص) از برجسته‌ترین پیامبران و به عنوان خاتم‌الانبیا برگزیده شده است و امیدواریم آئین، دین، کتاب و مذهب این پیامبر برای ما تا ابد راهکار باشد.

باقری به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی اشاره کرد و اذعان داشت: نهضت حسینی و نهضت خمینی دو نهضتی هستند که با نگاه عمیق به تاریخ آن‌ها را در می‌یابیم.

وی با بیان اینکه نهضت حسینی عزت را تا ابد به بشریت هدیه داد، یادآور شد: نهضت امام خمینی (ره) نهضت سوادآموزی، بیداری، آگاهی دینی و بصیرت بود.

باقری اضافه کرد: همه ما در ارتباط با آزادی، ایثار، شهادت و شهامت مدیون امام حسین (ع) و از نظر بینش، آگاهی، بصیرت و بیداری مدیون امام خمینی (ره) هستیم.

انتهای پیام/61010/ت20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول