اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

خانواده یکی از جلوه‌های زندگی پاک است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از جلوه‌های زندگی پاک، خانواده پاک است به همین دلیل خداوند متعال فرمان به تشکیل خانواده پاک داده و فرموده برای تشکیل خانوده پاک گام اول را درست بردارید که آن انتخاب همسر پاک است.

خانواده یکی از جلوه‌های زندگی پاک است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام محمدعلی حسینی‌مقدم جمعه شب در جمع بانوان عزادار حسینی در حسینیه قمر بنی‌هاشم کوهبنان اظهار داشت: خداوند 124 هزار پیامبر را برای هدایت و راهنمایی انسان‌ها فرستاد، اما مهمترین رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) تأمین حیات طیبه یعنی زندگی پاک برای انسان‌ها است.

وی افزود: زندگی پاک دارای دو شاخصه باورهای پاک و رفتارهای پاک است، یعنی زندگی پاک آن زندگی است که رفتارهای پاک بر باورهای پاک منطبق شده باشند و باور و رفتار پاک عبارت است از آن دسته باورها و رفتارهایی که از خرافات و همچنین افراط و تفریط به دور باشد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: یکی از جلوه‌های زندگی پاک، خانواده پاک است به همین دلیل خداوند متعال در سوره نساء آیه سوم فرمان به تشکیل خانواده پاک داده و فرموده برای تشکیل خانوده پاک گام اول را درست بردارید که آن انتخاب همسر پاک است.

وی تأکید کرد: زندگی پاک همیشه و همه جا با همسر پاک آغاز می‌شود، برای رسیدن به همسر پاک باید ازدواج را بر پایه نیت پاک بنا کرد، یعنی مرد قصد کند با انتخاب زن پاک قرب الهی پیدا کند و ملتمسانه از خداوند بخواهد تا چنین همسری به او عنایت کند.

حسینی‌مقدم ادامه داد: در صدر اسلام برخی از مردان برای تصرف اموال دختران یتیم با آنان ازدواج می‌کردند که خداوند آنان را از این کار منع کرد و فرمود سعی کنید، سنگ اول بنای خانواده را بر ظلم، بی‌عدالتی، ناپاکی و اختلاف بنا نکنید، بلکه آن را بر پایه پاکی بنا کنید.

وی در ادامه به ویژگی‌های زنان پاک اشاره کرد و افزود: روزی پیامبر گرامی اسلام (ص) به اصحاب خود فرمودند، «آیا می‌خواهید زنان شایسته، پاک و پاکیزه را برای شما معرفی کنم، آنان فرمودند، بله که حضرت ویژگی‌های زنان پاک را اینگونه بیان کردند که زن پاک مهربان، اهل حجاب و پوشش، حیا و عفت است و در میان فامیل سنگین برخورد می‌کند».

حسینی‌مقدم با استناد به سخنان نبی مکرم اسلام ( ص ) خاطر نشان کرد: زن پاک در مقابل شوهرش خاضع، فروتن و تسلیم است و خود را برای شوهر آرایش و زینت می‌کند در حالی که برای دیگران در حصار و حفاظ است و حرف شوهر را می‌پذیرد و از او اطاعت می‌کند.

انتهای پیام/80012/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول