اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

تشکیل خانواده یکی از ارکان اصلی سبک زندگی اسلامی است

امام جمعه همدان با بیان اینکه تشکیل خانواده یکی از ارکان اصلی سبک زندگی اسلامی است گفت: شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» یک ضرر و فاجعه جبران‌ناپذیر برای جامعه اسلامی است.

تشکیل خانواده یکی از ارکان اصلی سبک زندگی اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین ‌طه‌محمدی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه همدان، امامان معصوم شیعه را، طبیبان روحانی عالم بشریت دانست و اظهار داشت: علمای دین به عنوان جانشین و وارثان پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) یعنی وارثان علم، معرفت، بصیرت، تقوا و روشنگری هستند.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر توجه به سبک زندگی اسلامی در برابر زندگی غیر اسلامی، به فاجعه‌ای هولناک در امت‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: امت اسلامی به دلیل شرایط عصر حاضر، در سبک زندگی از جامعه غربی تقلید می‌کنند که از معرفت وحیانی به دور هستند و خود را در چاه بدبختی انداخته‌اند.

امام جمعه همدان افزود: امت‌های اسلامی از نظر فرهنگ و آداب و رسوم غنی هستند و مسلمانان نباید راه دشمنان اسلام را بروند.

وی به فروپاشی بنیاد خانواده در غرب و آمریکا اشاره کرد و اذعان داشت: اگر زندگی جامعه غربی را تجزیه و تحلیل کنیم می‌بینیم آن‌ها تنها در سطح یک حیوان آموزش دیده، هستند.

محمدی یادآور شد: نیمی از بچه‌هایی که در کشورهای غربی و آمریکا متولد می‌شوند، نامشروع هستند و پایه و اساس خانواده در آنجا وجود ندارد، و بیشترین خشونت‌ها و جنگ‌های جهانی و منطقه‌ای در اثر وحشی‌گری است.

وی به بزرگ‌ترین ظلم بشری اشاره کرد و گفت: نسل‌کشی از طریق سقط جنین در این کشورها جاری است و این بزرگ‌ترین ظلم بشر و گناه کبیره در اسلام است.

امام جمعه همدان مسئله هم‌جنس‌گرایی و فساد در این کشورها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: مسئله هم‌جنس‌گرایی و فساد با فطرت و وجود انسان سازگاری ندارد و به دنبال خود مشکلات و مسائلی عدیده‌ دیگر را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در مسائل اخلاقی، تربیتی، دینی و مسائل سرنوشت‌ساز زندگی فقط باید از دستورات خداوند تقلید کرد نه از ذهن‌های به اصطلاح دانشمندان الکلی.

محمدی زن را در این کشورها بی‌ارزش‌ترین موجود و تنها به عنوان یک کالا دانست و گفت: آن‌ها با زن، مادر و همسر تحقیر آمیز رفتار می‌کنند و از طریق سقط جنین و هم‌جنس بازی به نسل کشی می‌پردازند.

وی اضافه کرد: در این ولنگاری جنسی، جامعه منحط غرب بی‌بندوباری را برای ارضای غریزه جنسی خود رواج دادند که در این مسئله هم زن و هم مرد نابود شدند.

خطیب جمعه همدان ادامه داد: اگر ازدواج قانونی و دینی باشد که بر اساس آن مردان و زنان بر اساس قاعده ازدواج ‌کنند قطعاً فرزندان صالحی خواهند داشت و این اساس و فرهنگ دین اسلام است.

وی در ادامه سخنان خود شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» را یک ضرر و فاجعه جبران‌ناپذیر برای جامعه اسلامی دانست و گفت: برای برای افزایش جمعیت نسل امت اسلامی چاره‌اندیشی کرد.

محمدی تشکیل خانواده را یکی از ارکان سبک زندگی اسلامی برشمرد و اظهار داشت: هیچ ساختمان و بنایی را خداوند به اندازه بنیان ازدواج و خانواده دوست ندارد و هیچ ویرانگری را به اندازه طلاق بد نمی‌داند.

وی تصریح کرد: در جامعه ما، آمار ازدواج رو به کاهش و آمار طلاق رو به افزایش است و این سوغات دشمنان به امت ماست.

امام جمعه همدان گفت: یک میلیون دختر و پسر ازدواج کرده داریم که در انتظار وام ازدواج هستند و این بلاتکلیفی‌ها منجر به ناهنجاری در کشور می‌شود.

وی تأکید کرد: امروز وظیفه همه ماست تا یک انجمن خیرین ازدواج برای رفع مشکل جوانان تشکیل دهیم.

محمدی در همین راستا از استاندار خواست تا تسهیلات ازدواج جوانان را فراهم کند تا سن ازدواج را بتوان کاهش داد.

انتهای پیام/89029/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول