اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کرمان؛

فیلم زندگی سرلشگر خلبان شهید حسینی تولید می‌شود

فیلم زندگی سرلشگر خلبان شهید سیدحسین حسینی به همت موسسه سینمایی مهرآوران کرمان با نام «فرزند تکیه گلبازخان» از دریچه دوربین به تصویر در می‌آید.

فیلم زندگی سرلشگر خلبان شهید حسینی تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سرلشگر خلبان شهید سیدحسین حسینی از فرزندان کرمان و محله تکیه گلبازخان از افتخارات استان کرمان است که به زودی فیلم زندگی این شهید سرافراز تهیه و تولید می‌شود.

مجتبی دهقانی نویسنده و کارگردان این فیلم در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اوایل سال جاری نشریه شمیم عشق به دستم رسید و ضمن مطالعه متوجه مطلبی در مورد خلبان شهید سید حسین حسینی شدم.

وی افزود: با توجه به شناختی که از این شهید بزرگوار داشتم، جرقه تهیه فیلم زندگی وی در ذهنم زده شد و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و استانداری کرمان، وزارت نفت، نیروی هوایی و دریایی ارتش جمهوری اسلامی کار تهیه و تولید فیلم را آغاز کردم.

دهقانی ابراز داشت: این فیلم در 60 دقیقه زندگی خلبان شهید را به تصویر می‌کشد و ان‌شاء‌الله در شبکه‌های مختلف درون و برون‌مرزی تلویزیونی پخش می‌شود.

به گزارش فارس، سرلشگر خلبان شهید سید حسین حسینی در سال 1330 در شهرستان کرمان دیده به جهان گشود، تحصیلات ابتدایی خود را در زادگاهش به پایان رساند و برای ادامه تحصیل عازم تهران شد و در سال 49 دیپلم گرفت.

شهید حسینی در سال 52 وارد دانشکده خلبانی شده و دوره‌های مقدماتی پرواز را در ایران پشت سر گذاشت و برای طی دوره ناوبری و کابین عقب هواپیمای اف - 14 به مدت 10 ماه به آمریکا اعزام شد و در سال 54 فارغ‌التحصیل شد.

وی در سال 56 در یک دوره علمی و آکادمی شامل کوه، کویر و جنگل شرکت کرد و با آغاز هشت سال جنگ تحمیلی همواره در اکثر ماموریت‌های جنگی حضور یافت و 310 سورتی پرواز داشت.

سرلشگر خلبان شهید سیدحسین حسینی در پنجم بهمن ماه 1362 به علت شایستگی زیاد برابر با طرح تشویقات جنگی شش ماه ارشدیت گرفت.

وی در چهارم فروردین 1364 حین ماموریت گشت‌زنی هوایی در منطقه بوشهر و خارک با یک هواپیمای عراقی درگیر شده و سپس به علت اصابت تیر موشک به هواپیمایش به شهادت می‌رسد.

همچنین سیدحسن برادر سیدحسین هم از خانواده حسینی به پیشگاه الهی تقدیم شده است.

استان کرمان هفت خلبان شهید به نام‌های احمد توکلی‌نژاد، محمدرضا وجدانی، حسین طیارزاده، ناصر احمدی‌پورفرسنگی، منصور سبوطی‌فر، سید حسین‌حسینی و حبیب‌الله نمازیان را تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده است.

انتهای پیام/2446/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول