اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل امور خانواده استاندار آذربایجان‌شرقی هشدار داد

رشد مدرنیته با طعم تغییر سبک زندگی و عدم تمایل به فرزندآوری

سرپرست اداره کل امور خانواده و بانوان استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: رشد جریان مدرنیزه در جامعه به تغییر سبک زندگی و در نتیجه منجر به عدم تمایل زنان به فرزندآوری شده که زنگ خطر رشد کند جمعیت را به صدا درآورده است.

رشد مدرنیته با طعم تغییر سبک زندگی و عدم تمایل به فرزندآوری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سهیلا امیری ظهر مروز در نشست مشاوران امور بانوان ادارات اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای زنان باید از توانایی‌های آنان در عرصه مدیریت بهره ببریم، تا با نگاه ریزبین و عمیق زنان بتوانیم گام‌های مؤثری در توسعه استان برداریم.

وی افزود: برنامه اداره کل امور خانواده و بانوان در قدم اول جمع آوری آمار و اطلاعات به روز در خصوص زنان می‌باشد تا بر اساس آن اقدام به برنامه‌‌ریزی و تدوین طرح‌های مؤثر نماید.

امیری افزود: حمایت از زنان کارآفرین سطح استان و تشویق زنان تحصیلکرده به کارآفرینی و مشاغل خانگی از جمله اولویت‌هاست.

وی با تاکید بر مشارکت اجتماعی زنان در سطوح مختلف جامعه در قالب موسسات خیریه و تشکل‌های مردم نهاد، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای زنان، باید از توانایی‌های آنان در عرصه مدیریت بهره ببریم، تا با نگاه ریزبین و عمیق زنان بتوانیم گام‌های مؤثری در توسعه استان برداریم.

سرپرست اداره کل امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان با اشاره به نقش پر رنگ فرهیختگان در مسائل و موضوعات زنان و خانواده گفت: باید از ایده‌ها و تفکرات علمی و خلاقانه این قشر در راستای حل مشکلات بهره‌مند شد.

امیری فراهم کردن بستر مناسب برای ایجاد کانون زنان نخبه و فرهیخته را یکی از اقدامات در این خصوص ذکر کرد.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش در شناسایی و حل مسائل بر ایجاد رابطه دوسویه و تاثیرگذار با مراکز آموزش عالی در راستای گسترش تحقیق و پژوهش تاکید کرد.

سرپرست اداره کل امور خانواده و بانوان یاد آور شد: رشد جریان مدرنیزه در جامعه به تغییر سبک زندگی و در نتیجه منجر به عدم تمایل زنان به فرزند آوری شده که زنگ خطر رشد کند جمعیت را به صدا درآورده و حتی ممکن است در سال‌های آتی سیر رشد جمعیت به رشد منفی برسد.

امیری از برگزاری همایش علمی تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحول جامعه با هدف بررسی علمی علل و عوامل رشد کند جمعیت و ارائه راهکار در این خصوص خبر داد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال "جهاد سیاسی و جهاد اقتصادی"نامیدند و به حمدالله مشارکت گسترده مردم در انتخابات امسال گویای جهاد سیاسی ملت همیشه در صحنه ایران بود و با توجه به وضعیت اقتصادی که شاهد آن هستیم جهاد اقتصادی قابل توجه همه اقشار و علی‌الخصوص زنان شده است.

وی با اشاره به گرایش برخی از زنان به تجمل‌گرایی خاطر نشان کرد: زنان توانمند ایرانی می‌توانند به جای مصرف‌گرایی از طریق به گردش انداختن سرمایه‌های خرد و کوچک یا عرضه کار در قالب مشاغل خانگی از یک مصرف کننده به یک تولیدکننده تبدیل شوند.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول