اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش بادرود خبر داد

اهتمام جدی آموزش و پرورش در ریشه کنی بی‌سوادی

رئیس اداره آموزش و پرورش بادرود گفت: دستگاه تعلیم و تربیت کشور بیش از پیش تلاش و اهتمام خود را معطوف به تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر به صفر رساندن بی‌سوادی در گروه سنی زیر 50 سال کرده است.

اهتمام جدی آموزش و پرورش در ریشه کنی بی‌سوادی

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، عبدالله امینی صبح امروز به مناسبت هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران نطنز اظهار داشت: نهضت سوادآموزی به فرمان تاریخی حضرت امام(ره) از یک حرکت محدود فرهنگی، به نهضتی فراگیر تبدیل شد و از آن پس در شمار مقدس‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی در آمد.

وی با اشاره به اینکه با ابلاغ‌نامه مقام معظم رهبری در پنجم دی ماه 89، مسئولیت سوادآموزی به وزارت آموزش و پرورش محول شد، افزود: از این رو دستگاه تعلیم و تربیت کشور بیش از پیش تلاش و اهتمام خود را معطوف به تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر به صفر رساندن بی‌سوادی در گروه سنی زیر 50 سال کرده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش بادرود افزود: کسانی که در عرصه علم‌آموزی و مقابله با بی‌سوادی فعالیت می‌کنند در نظام اسلامی و مردم از جایگاه اجتماعی و فرهنگی شایسته‌ای برخوردار هستند.

به گفته وی اهمیت مبارزه با بی‌سوادی بر کسی پوشیده نیست و کم و بیش تمام کشورهای جهان و به خصوص جوامع در حال توسعه، از دیرباز به اهمیت این امر پی برده‌اند، جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به اهمیتی که برای امور آموزشی و فرهنگی قائل است، برنامه‌های گسترده‌ای برای مبارزه با بی‌سوادی به انجام رسانده است.

امینی گفت: در منطقه بادرود تعداد 150 نفر در گروه هدف بی‌سواد شناسایی شده و حدود 94 درصد نیز سواد خواندن و نوشتن را یاد گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: اکنون تعداد 30 نفر آموزشیار در 39 کلاس سوادآموزی، انتقال و تحکیم در امر ریشه‌کنی بی‌سوادی در سطح منطقه بادرود فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش بادرود متذکر شد: در سال 1392 با تخصیص سهمیه از سوی استان اصفهان مبنی بر باسواد کردن تعداد 30 نفر در مرحله سوادآموزی، 16 نفر در دوره انتقال و 30 سهمیه در دوره تحکیم، این اداره موفق شد به میزان دو برابر سهمیه اختصاصی افراد واجد شرایط سواد خواندن و نوشتن را جذب نماید که از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان واحد نهضت سوادآموزی اداره آموزش و پرورش بادرود در نخستین جشنواره انتخاب دستگاه فعال در سوادآموزی عنوان برتر را کسب کرد.

انتهای پیام/63025/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول