اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار میرجاوه:

حل معضل بی‌سوادی در میرجاوه عزم همگانی مسئولان را می‌طلبد

فرماندار میرجاوه گفت: برطرف شدن معضل بی‌سوادی در میرجاوه نیاز به عزم همگانی تمام مسئولان شهرستان میرجاوه دارد.

حل معضل بی‌سوادی در میرجاوه عزم همگانی مسئولان را می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از میرجاوه، غلامرضا گنجی پیش از ظهر امروز در جلسه تخصصی سوادآموزی آموزش و پرورش با حضور مسئولان فرمانداری میرجاوه‌ اظهار داشت: حل معضل بی‌سوادی در شهرستان میرجاوه که اکثر جمعیت آن را روستائیان تشکیل می‌دهند و پراکندگی روستاها و سکونتگاه‌های عشایری نیز در این شهرستان، عزم جدی و همکاری زیاد دستگاه‌های عضو شورا را می‌طلبد.

فرماندار میرجاوه بیان کرد: با توجه به اینکه کمک به مهد بیسوادی در کشور، فرمان رهبر کبیر انقلاب (ره) و رهبر معظم انقلاب است، این مهم تکلیف تمام مسئولان را سنگین‌تر می‌کند که باید به آن توجه داشته باشیم و از هرگونه همکاری در این زمینه مضایقه نکنیم.

فرماندار میرجاوه از بخشداران، کمیته امداد، دهیاران و شوراهای روستا خواست‌ در این زمینه همکاری لازم را با نهضت سوادآموزی میرجاوه انجام دهند.

مدیر آموزش و پرورش میرجاوه نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: سوادآموزی بحث روز و نیاز جامعه است و جایگاه قلم و علم جایگاه بسیار والایی است به طوری که مرکب قلم عالم افضل‌تر از خون شهدا است.

محمد دهباشی افزود: از جمله مشکلات در زمینه سواد آموزی جدی نگرفتن این امر خطیر در جامعه و کمبود نیرو و بودجه است.

وی ادامه داد: هر نفر بتواند یک بیسواد را با سواد کند، مبلغ 425 هزار تومان از طرف آموزش و پرورش میرجاوه به وی هزینه پرداخت می‌شود که تحقق آن نیاز به تایید به بیسوادی و با سوادی فرد از سوی آموزش و پرورش دارد.

براهویی مدیرکمیته امداد میرجاوه نیز در این جلسه آمار بیسوادان در کمیته امداد را 2 هزار و 156 نفر اعلام کرد که یک هزار و 823 نفر در نقاط روستایی و 325 نفر در نقاط شهری هستند.

وی تعداد بیسوادان مرد در نقاط روستایی 466 نفر و تعداد بیسوادان زن هزار و 490 نفر عنوان کرد.

انتهای پیام/75004/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول