اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

9 دی نماد ولایتمداری ملت ایران است / شیعه همواره در برابر توهین به مقدسات ایستاده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به وقایع رخ داده در 9 دی‌ماه سال 88 گفت: 9 دی نماد ولایتمداری و محبت اهل‌بیت (ع) است.

9 دی نماد ولایتمداری ملت ایران است / شیعه همواره در برابر توهین به مقدسات ایستاده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با گرامیداشت فرا رسیدن یوم‌الله 9 دی و تشریح وقایع 9 دی‌ماه سال 88 اظهار داشت: مدت‌ها بود دشمن با استفاده از عناصر داخلی خود توهین به مقدسات ملت ایران به‌ویژه نهضت عاشورا و رهبر معظم انقلاب را آغاز کرده بود و مردم این موضوع را احساس کردند.

وی ادامه داد: از سویی، رادیوهای بیگانه و شبکه‌های خارجی از وضعیت داخل کشور به نفع خود استفاده می‌کردند و همه این‌ها سبب شد تا مردم در 9 دی‌ماه به میدان بیایند و غیرت و دینداری خود را به نمایش بگذارند.

ناصری عنوان کرد: ملت ایران با راهپیمایی 9 دی‌ماه نشان دادند که کسی نمی‌تواند به بهانه‌های مختلف، سنت‌های الهی و مقدسات انقلابی را تضعیف کند و هیمنه آن را بشکند.

وی تصریح کرد: شیعه یک‌هزار سال است که انواع شکنجه‌ها و سختی‌ها را تحمل کرده اما هنوز هم در مقابل دشمن از دین، ولایت و امام حسین (ع) دفاع خواهد کرد و هر کس در هر کجای دنیا بخواهد علیه این مقدسات حرفی به زبان بیاورد و در مقابل آن ایستادگی کند و توهین کند، مشت محکمی بر دهانش کوبیده خواهد شد.

امام جمعه یزد ادامه داد: مسئله‌ای که اساس دین و انقلاب و مرامی که امام راحل بنیانگذار آن بود، حفظ عزت و ظلم ستیزی و استوار بودن است که این‌ها باید حفظ شود و هرگز نباید خدشه‌دار شود.

ناصری تصریح کرد: ملت ایران با اینکه پس از پیروزی انقلاب هیچ چیز در دست نداشت اما با همکاری آحاد مردم و تحمل سختی‌ها و دشواری‌ها پیشرفت کرد و در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و ... به موفقیت‌های بسیاری دست یافت.

وی عنوان کرد: در این مدت، دشمنان هم ذره‌ای در قبال ایران کوتاه نیامدند و هر کدام آن‌ها به سهم خود ظلمی در حق ملت ایران روا داشتند.

ناصری ادامه داد: دشمنان ایران به منافقان پناه دادند، با پول از بیگانگان، تروریست‌ها، القاعده و طالبان حمایت کردند و هیچ یک از کشورهای اروپایی به انقلاب و ایران کمکی نکرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز حتی قطعات هواپیمای مسافربری 30 سال است که برای ایران تحریم شده و پول‌های ایران بلوکه شده و دیگران از آن استفاده کرده‌اند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: به چنین دشمنانی چه امیدی می‌توان داشت که یک شبه با ما دوست شوند آن‌ها حتی حرف‌های خود را در مذاکرات ژنو منکر شده‌اند.

ناصری خاطرنشان کرد: آن‌ها وقتی دیدند بهانه‌ای از انرژی هسته‌ای ایران در دست ندارند مسئله حقوق بشر را پیش کشیدند و حالا هم اسرائیل را پیش می‌کشند که همه این‌ها بهانه‌جویی است و آن‌ها هرگز دلشان برای ما نسوخته است.

وی تصریح کرد: با این اوصاف، اتکا و امید بستن به آمریکا و اروپایی‌ها به معنای از دست دادن خداست.

ناصری ادامه داد: ما سال‌های سختی را تجربه کرده‌ایم و آمریکایی‌ها حتی قبل از انقلاب هم که منافعشان در ایران تامین می‌شد، دلشان به حال ملت ایران نمی‌سوخت و هرگز در راستای تامین منافع ملت ایران گام برنداشتند.

وی عنوان کرد: آمریکا اکنون نیز حرف‌هایی می‌زند که هیچ ملت غیور و شریفی نمی‌تواند در مقابل آن‌ها ساکت باشد، آن‌ها در محافل مختلف گفته‌اند، حال که ایران خزانه‌اش خالی است به پای میز مذاکره آمده پس باید آن را بکوبیم و تحت فشار قرار دهیم اما غافل از اینکه تاکنون خداوند متعال، راه را به ما نشان داده و به ما کمک کرده و به مدد و لطف و مهربانی او پیشرفت کرده‌ایم و این افراد کسانی نیستند که بتوانیم به آن‌ها تکیه کنیم.

ناصری تصریح کرد: ما باید نسبت به آینده ایران خوش‌بین باشیم و زمینه‌های پیشرفت‌، وحدت و یکپارچگی را فراهم کنیم و به اختلافات دامن نزنیم و به مسائل اساسی انقلاب که همان شرف و عزت و دین و انقلاب است، بپردازیم.

انتهای پیام/2464/م40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول