اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهربابک:

ملت ایران خواهان احقاق حق خانواده شهدای 88 است

امام جمعه شهربابک گفت: ملت ایران خواهان مجازات فتنه‌گران و احقاق حق خانواده‌های شهدا سال 88 است.

ملت ایران خواهان احقاق حق خانواده شهدای 88 است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، حجت‌الاسلام حسن منتظری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهربابک رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام مجتبی (ع) و امام رضا (ع) را گرامی داشت و به بیان فضائل و مناقب رسول اکرم پرداخت و اظهار داشت: سیره و زندگی پیامبر اسلام (ص) در واقع متن قرآن کریم در عرصه‌های مختلف زندگی بود، لذا آن حضرت به عنوان بهترین الگو و اسوه معرفی می‌شود.

وی بندگی خداوند، تواضع و صبر و استقامت را از ویژگی‌های اخلاقی پیامبر (ص) دانست و گفت‌: پیامبر اسلام (ص) در راه انجام وظیفه رسالت هیچ‌گاه تحت تاثیر تطمیع‌ها و تهدیدها واقع نشد و با صبر و استقامت راه و هدف مقدس خود را پیگیری کرد.

امام جمعه شهربابک وقف را از سنت‌های جاوید دانست و عنوان کرد: اگر چه طی سال‌های بعد از انقلاب اسلامی تلاش‌های بسیار خوبی برای گسترش فرهنگ وقف و احیای موقوفات برداشته شده است، اما گسترش فرهنگ وقف نیاز به همه مردم، دستگاه‌ها و نهادها دارد که دست به دست هم دهند تا این سنت حسنه اسلامی احیا‌ و گسترش یابد.

منتظری از تلاش‌های نهضت سوادآموزی قدردانی کرد و ابراز داشت: به برکت انقلاب اسلامی و با فرمان امام راحل بی‌سوادی در کشور ریشه‌کن شد و امروز جامعه اسلامی ما یک جامعه باسواد و بالنده هستند. 

وی نهم دی ماه‌ را یوم‌الله خواند و گفت: دشمنان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی در جریان فتنه سال 88 قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی را داشتند که اوج خباثت فتنه‌گران در روز عاشورای سال 88 به نمایش گذاشته شد.

منتظری خاطر نشان کرد: حماسه یوم‌الله 9 دی ماه پاسخی قاطع و محکم‌ به فتنه‌گران ‌داخلی و بیعتی نا‌گسستنی با نظام اسلامی و رهبری معظم انقلاب اسلامی بود.

وی هشت ماه فتنه و آشوب را در سال 88 فراموش نشدنی ذکر کرد و‌ ابراز داشت: ملت ایران نه تنها جنایات و خیانت‌های فتنه‌گران را فراموش نمی‌کند، بلکه خواهان مجازات فتنه‌گران و احقاق حق ملت ایران و خانواده‌های شهدای سال 88 است.

انتهای پیام/2446/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول