اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لنده:

وقایع عاشورا نقطه عطف حماسه 9 دی بود

امام جمعه لنده با اشاره به تأثیر حماسه عاشورا بر نهم دی‌ماه گفت: وقایع عاشورای 88 نقطه عطفی در حماسه عظیم مردم در روز 9 دی بود.

وقایع عاشورا نقطه عطف حماسه 9 دی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه امروز با دعوت به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: رعایت تقوای الهی تنها نماز خواندن و یا روزه گرفتن نیست بلکه در همه اعمال و رفتار انسان باید نمود عینی پیدا کند.

وی افزود: رعایت حدود الهی و عدم تصرف در مال خدا یکی از راه‌های حفظ تقوای الهی بوده که انسان باید آن را رعایت کند.

امام جمعه لنده گفت: یکی از اموال خدا و رسولش بر روی کره زمین اراضی ملی بوده که متأسفانه در سال‌های گذشته به دلایل مختلفی دست‌خوش دست‌اندازی عده‌ای سودجو شده است.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل با اشاره به آینده‌نگر بودن دین اسلام تصریح کرد: اگر ما به دستورات دین به درستی عمل کنیم و خمس و زکات مال خود را به موقع پرداخت کنیم دیگر بی‌بضاعتی در جامعه وجود نخواهد داشت.

امام جمعه لنده با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی تصریح کرد: نهضت‌ سوادآموزی زیربنای علمی کشور را در زمانی که مناطق ما از علم و تحصیل محروم بوده است فراهم کرده و امروز بسیاری از تحصیل کردگان ما پرورش یافته نهضت سوادآموزی هستند.

وی با موفق ارزیابی کردن عملکرد نهضت سوادآموزی گفت: نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی (ره) در راستای اهمیت علم در جامعه حرکت کرد و یک فریضه واجب به نام علم آموزی را در جامعه نشر داده است.

امام جمعه لنده در ادامه با اشاره به سالروز نهم دی‌ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: حضور میلیونی و تجمع عظیم و خودجوش ملت ایران در نهم دی‌ماه 88 فتنه‌ را خاموش و حماسه‌ای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران رقم زده است.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل گفت: حضور مردم نشأت گرفته از بصیرت دینی و هوشیاری و تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری در مقابله با فتنه بود.

وی افزود: در نهم دی‌ماه دین بر دل‌های مردم حکمفرما بود و ملت یکپارچه ایران را متحد تر از گذشته به عرصه میدان مبارزه با دخالت در مسائل داخلی کشور وارد ساخت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده با اشاره به نقش عاشورا در نهم دی‌ ماه گفت: غبار آلود بودن فتنه مردم را سردرگم ساخته بود و نمی‌گذاشت مردم تصمیم قاطعی اتخاذ کنند.

حجت‌الاسلام کیانی اصل خاطر نشان ساخت: راه‌اندازی تظاهرات به بهانه تقلب و شعارهای ضد ارزشی در راهپیمایی روز قدس (نه غزه نه لبنان) ، اهانت به عکس امام خمینی(ره) در 16 آذر و سرانجام توهین و حرمت شکنی در روز عاشورا و حمله به عزاداران حسینی طاقت مردم را به سر آورد و غبار فتنه را کنار زد.

وی تصریح کرد: با کنار رفتن غبار فتنه، دیگر چهره واقعی خواص بی بصیرت و فتنه‌گران برای مردم رو شد و مردم را برای دفاع از حریم ولایت و آرمان‌های امام و انقلاب به میدان آورد.

امام جمعه لنده یادآور شد: به غیر از بصیرت و ولایتمداری مردم و تدابیر حکیمانه رهبری چیزی نمی‌توانست فتنه 88 را خاموش کند.

حجت‌الاسلام کیانی اصل به آثار و تبعات حضور حماسی مردم در نهم دی‌ماه اشاره کرد و گفت: استحکام و اقتدار نظام در داخل، شناخت فتنه‌گران، کنار رفتن نقاب‌ها و روشن شدن حق از باطل و رفراندوم ملی همه از برکات حماسه نهم دی‌ ماه بود که در داخل به وقوع پیوست.

وی افزود: حماسه نهم دی‌ ماه تنها به داخل ختم نشد و دشمنی غرب با انقلاب و ملت ایران را روشن ساخت و همه کشورها و ملت‌ها به اقتدار و صلابت ایران اذعان کردند و استقلال سیاسی کشور را به اوج خود رساند.

امام جمعه لنده در ادامه با اشاره به روز وقف گفت: وقف یک حسنه بسیار ارزشمند برای انسان بوده که آثار ماتأخرش برای انسان باقی می‌ماند و به مانند یک چشمه همیشه جاری از ثواب آن بهره‌مند می‌شود.

انتهای پیام/82013/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول