اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خرم‌دره:

9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است

امام جمعه خرم‌دره با اشاره به حماسه 9 دی ملت ایران در 9 دی سال 1388 گفت: 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است.

9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام محمود نورپور در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌دره در ادامه شرح و تفسیر زیارت جامعه کبیره در مورد اهمیت و برکات صلوات به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: خداوند متعال به مومنین دستور داده تا به پیامبر خاتم (ص) صلوات و درود بفرستند، چراکه صلوات بالاترین تجلیل و تکریم، مصداق بارز رفع ذکر، بهترین عبادت و اثرگذارترین ذکر الهی است. ذکر شریف صلوات ابراز عشق و محبت به نبوت ولایت است جان، آفرینش و اخلاق انسان را پاک و پاکیزه می‌کند.

وی با بیان اینکه صلوات موجب خشنودی خداست، ادامه داد: فردای قیامت نزدیکترین اشخاص به پیامبر اکرم (ص) کسی است که زیاد به ایشان صلوات فرستاده باشد.

امام جمعه خرم‌دره در ادامه ضمن تسلیت سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) گفت: پیامبر اکرم (ص) گل سر سبد خلقت و معلم عشق و اخلاق و کرامت بود و امروز از هر زمان بیشتر ما به اخلاق و سیره عملی اجتماعی آن حضرت نیازمندیم.

این مسئول در ادامه یادآور شد: امام حسن مجتبی (ع) پاره تن پیغمبر (ص) و دومین امام معصوم و حجت خداست و شدیداً مورد علاقه جد بزرگوارش قرار داشت آن حضرت کریم اهل‌بیت و پناه مستمندان بود، دو بار تمام اموالش و سه بار نیمی از دارایی خویش را در راه خدا بخشید.

رحیمی در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی و تقدیر از خدمات ارزنده همه آموزشیاران اظهار امیدواری کرد که در جامعه اسلامی حتی یک نفر هم بیسواد نماند.

وی گفت: زیبنده مسلمان نیست که از نعمت علم و دانش محروم بماند، زیرا دین ما قرآن ما و بزرگان ما، ما را در مقاطع مختلف سنی به فراگیری دانش دعوت کرده‌اند و حتی فراگیری آن را واجب کرده‌‌اند.

خطیب جمعه خرم‌دره ادامه داد: در کنار تلاش برای ریشه‌کن کردن بیسوادی در جامعه باید، از طریق تهیه و چاپ مجلات و کتب و تهیه سی.دی و نرم‌افزار مورد نیاز و آموزش، به ویژه توسط سیما برای ارتقاء و بالا بردن سطح سواد افراد کم‌سواد تلاش کرد.

این مسئول ضمن گرامیداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و با اشاره به حماسه عظیم 9 دی 88 گفت: سه روز بعد از حادثه دلخراش عاشورای 88 فقط در تهران چهار میلیون نفر به طور خودجوش در یک روز غیر تعطیل در راهپیمایی شرکت کردند و چشم فتنه را که به مدت 8 ماه کشور را به خود درگیر کرده بود درآوردند.

وی با بیان اینکه تظاهرات دشمن‌شکن 9 دی پاسخ کوبنده به هتاکان، قانون‌شکنان و اصحاب فتنه بود، اظهار داشت: مردم با حضور گسترده خود به جهانیان ثابت کردند تا آخر حامی و مدافع نظام اسلامی و ولایت هستند.

امام جمعه خرم‌دره در ادامه به عوامل مهم حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت: اتحاد و بصیرت و غیرت دینی مردم، نعمت ولایت و رهبری و به ویژه اهل بیت (ع) و عاشورای حسینی بود که آن حماسه بزرگ را رقم زد و بار دیگر ثابت کرد همان طور که این انقلاب را روز اول، محرم و صفر پیروز کرد امروز هم باز محرم و صفر است که نظام اسلامی را حفظ کرده و حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام/2308/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول