اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین خبر داد

22 اثر سهم هنرمندان قزوینی از نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: تعداد 22 اثر از آثار هنرمندان و صنعتگران قزوینی توانست نشان ملی اصالت و مرغوبیت کالا را از آن خود کند.

22 اثر سهم هنرمندان قزوینی از نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، حمیدرضا قاسمی اظهار داشت: دومین دوره مراسم داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی منطقه شمال که طی دو روز در قزوین برگزار شد، با توجه به اطلاع‌رسانی گسترده در سطح استان، مشارکت هنرمندان و نیز تعداد آثار ارائه شده به دبیرخانه مرکزی از سطح بالایی برخوردار بود.

وی با تأکید بر اهمیت برگزاری مراسم اعطای نشان ملی، برای ارتقای سطح کیفی و کمی صنایع دستی کشور افزود: آثار هنرمندان استان قزوین در این دوره از مسابقات با استان‌های گیلان، مازندران، زنجان، سمنان، گلستان، البرز و خراسان شمالی در یک گروه مورد ارزیابی قرار گرفت که 22 اثر هنرمندان و صنعتگران استان قزوین موفق به کسب این نشان شد.

قاسمی یادآور شد: آثار ارائه شده در زمینه رشته‌های شاخص و بومی صنایع دستی استان از قبیل رودوزی‌های سنتی، نقاشی پشت شیشه، موج بافی، دباغی سنتی، نقاشی زیرلاکی و صنایع دستی چوبی بود که از میان این آثار 11 نفر از هنرمندان به نام‌های زهرا حقیقت، حمیده اذان گو، سیده قدم خیر موسوی، مهرناز پرهیزکاری و عزیزه ربانی و آقایان میثم شلویری، علی شیرکول، سید حسام محتشم شاد، اردشیر پورحکمت، مسعود نادری و اصغر شهبازی موفق به کسب نشان ملی مرغوبیت استانی شدند.

انتهای پیام/2667/ت/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول