اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌جاری صورت گرفت

صدور 560 کارت مهارت صنایع دستی برای صنعتگران سیستان

کارشناس صنایع دستی سیستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 557 کارت مهارت صنایع دستی و 400 کارت شناسایی صنعتگری برای صنعتگران منطقه سیستان صادر شده است.

صدور 560 کارت مهارت صنایع دستی برای صنعتگران سیستان

طاهره شهرکی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زابل اظهار داشت: راستای احیای رشته‎های صنایع دستی در سیستان، نمایشگاه‌های مختلف در سطح منطقه برگزار شده و صنعتگران نیز از ابتدای امسال در بیشتر نمایشگاه‌های استانی و ملی حضور پر رنگ داشته‌اند.

کارشناس صنایع دستی سیستان عنوان کرد: برگزاری نخستین نمایشگاه سراسری صنایع دستی با حضور 31 استان به نام جشنواره ملی گردشگری اقوام در شهرسوخته، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی با عنوان صدای بهار به تعداد 20 غرفه در شهرسوخته و تشکیل کلاس‌های آموزش صنایع دستی در دو سطح مقدماتی و پیشرفته در قالب 11 کلاس در ترم بهار و آموزش 170 نفر از شهروندان سیستان از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

این مسئول بیان داشت: احیاء رشته سرمه بافی در سیستان پس از سالها فراموشی و از بین رفتن این رشته، تلاش برای احداث کارگاه بزرگ تولید کیف، کفش و چرم، تلاش برای احداث بازارچه صنایع دستی سیستان، تلاش برای راه اندازی خانه ترویج صنایع دستی در روستاها (شروع از شهرستان هیرمند) نیز در راستای معرفی صنایع دستی سیستان انجام شده است.

وی ادامه داد: افتتاح آغاز طرح پایلوت فرمانداری زابل در کارگاه تراش سنگ با حضور مسئولان، برگزاری جلسه با مسئولان زندان نسوان زابل با هدف هدایت زندانیان زن برای کسب مهارت ایجاد مشاغل خانگی صنایع دستی، تشکیل کلاس فشرده آموزش تراش سنگ برای مددجویان بهزیستی زابل، ثبت نام 80 نفر از شاغلین صنایع دستی در سامانه رصد و اشتغال و ثبت‌نام تعداد 88 نفر برای اخذ وام مشاغل خانگی نیز در مدت فوق انجام شده است.

شهرکی در پایان متذکر شد: دریافت شش نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی کشور از هفت اثر ارسالی به مراسم داوری ملی که به دلیل اولین حضور سیستان در این رقابت‌ها یکی از مهم‌ترین موفقیت‌های این حوزه محسوب می‌شود، از جمله فعالیت‌هایی است که برای معرفی صنایع دستی سیستان تاکنون انجام شده است.

انتهای پیام/75004/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول