اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه:

رشته‌های صنایع دستی در حال منسوخ‌ شدن ‌کرمانشاه احیا می‌شو‌د

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از تحقیق و پژوهش برای احیای رشته‌های در حال منسوخ شدن در حوزه صنایع دستی و استانداردسازی این رشته‌ها خبر داد.

رشته‌های صنایع دستی در حال منسوخ‌ شدن ‌کرمانشاه احیا می‌شو‌د

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، چهارمین همایش هنری‌پژوهشی میراث ایرانیان صبح امروز در کرمانشاه همزمان با هفته پژوهش و به‌ همت دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی "میراث بیستون"برگزار شد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در این مراسم از برگزاری 23 کارگاه آموزشی پژوهشی در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طی هفته پژوهش خبر داد.

نصرت‌الله سپهر افزود: از دیگر برنامه‌های میراث فرهنگی کرمانشاه تجلیل از برترین‌های پژوهشی در حوزه‌های مذکور بوده تا تلنگری برای انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در سه عرصه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشد.

سپهر تاکید کرد: هدف از برگزاری این کارگاه‌های پژوهشی، رسیدن به نقطه مطلوب در عرصه‌های ذکر شده و ایجاد تفکر جدید یعنی حرکت و انجام کارها با توجه به تحقیق و پژوهش و دوری از سلیقه‌گرایی است.

وی گفت: پرهیز از اقدامات لحظه‌ای و کم عمق و استفاده بهینه از منابع مالی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه‌هاست.

سپهر افزود: چندین طرح پژوهشی در حوزه کاری سازمان میراث فرهنگی نیز در دست اقدام است که با توجه به اعتبارات تخصیصی از سوی دولت صورت خواهد گرفت.

سرپرست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه، تصریح کرد: کارهای پژوهشی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آثار و اشیای تاریخی و مردم شناسی از جمله اقدامات در دست انجام است.

به گفته این مسئول، تحقیق و پژوهش برای رشته‌های در حال منسوخ شدن و یا منسوخ شده در حوزه صنایع دستی و استانداردسازی رشته‌ها از دیگر اقدامات در دست انجام این سازمان در استان کرمانشاه است.

سپهر ارتباط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با دانشگاه‌ها و استفاده از پژوهش‌ها و تحقیقات دانشگاهی را از دیگر اقدامات در دست انجام عنوان کرد.

پژوهشگران برتر در حوزه‌های پژوهشی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صاحبان مقالات برتر پژوهشی در حوزه‌های ذکر شده، اساتید برتر، دانشجویان برتر در حوزه آموزش، مدال‌آوران برتر در حوزه‌های علمی، فرهنگی، پژوهشی و ورزشی در این مراسم تجلیل شدند.

انتهای پیام/2700/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول