اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی اداره میراث فرهنگی آبیک صورت گرفت

برپایی نمایشگاه پاییزه صنایع دستی در آبیک

بیست و چهارمین نمایشگاه صنایع دستی هنرجویان دوره آموزشی پاییزه امسال از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک برپا شد.

برپایی نمایشگاه پاییزه صنایع دستی در آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، در این نمایشگاه، 80 هنرجو و کارآموز دوره آموزشی پاییزه امسال اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک و مرکز صنایع دستی روستای قشلاق آثار هنری خود شامل گلیم‌بافی، معرق و سراجی‌سنتی (چرم) را به نمایش گذاشتند.

در دوره آموزشی پاییزه امسال، چهار مربی در رشته سراجی‌ سنتی (چرم) سه مربی در رشته گلیم‌بافی و معرق کارآموزان را از آموزش‌های لازم بهره‌مند کردند؛ این در حالی است که در مرکز شهر آبیک رشته گلیم، معرق و سراجی‌ سنتی (چرم) و در مرکز روستای قشلاق رشته گلیم‌بافی آموزش داده شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار فارس در این شهرستان گفت: در این نمایشگاه، آثار معرق مانند خط، رئال، کارهای کاربردی، طرح‌های چینی و مینیاتور به نمایش گذاشته شده که می‌توان به آیات قرآنی، گل و مرغ، فانتزی آفریقایی و عروسکی اشاره کرد.

عباس میرزایی افزود: در این نمایشگاه، انواع دارهای گلیم شامل گلیم‌هایی با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف زرشکی و مشکی به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: از آثار سراجی سنتی (چرم) می‌توان به انواع کیف زنانه شامل کیف‌های دوشی، دستی و کیف مردانه در طرح‌ها و قطعات مختلف در رنگ‌های قهوه‌ای و آبی اشاره کرد.

بنابراین گزارش، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک از سال 86 فعالیت خود را با عنوان مرکز صنایع دستی و هنرهای سنتی آغاز کرد که توانسته تاکنون پنج هزار نفر آموزش هنرجو در 20 رشته هنری نظیر عروسک‌بافی، گلیم، سراج‌سنتی، معرق، منبت، تذهیب، نگارگری و باتیک (نقاشی روی پارچه) پرورش دهد که برخی از این رشته‌ها، بومی شهرستان آبیک مانند چلک‌بافی و جاجیم‌بافی و برخی از این رشته‌ها، بومی استان قزوین بوده است.

انتهای پیام/77006/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول