اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده صنعتگران صنایع دستی شوشتر:

تنها 25 درصد رشته‌های صنایع دستی سرای افضل شوشتر بومی است

نماینده صنعتگران صنایع دستی شهرستان شوشتر گفت: تنها 25 درصد رشته‌های صنایع دستی موجود در سرای افضل شهرستان شوشتر بومی است و بقیه غیربومی هستند.

تنها 25 درصد رشته‌های صنایع دستی سرای افضل شوشتر بومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، کریم زرگر عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و سابق اداره میراث فرهنگی شهرستان شوشتر اظهار کرد: در شرایط کنونی تنها تعدادی محدود از 40 غرفه سرای افضل شهرستان شوشتر که تنها بازارچه صنایع دستی خوزستان به شمار می‌آید فعال است و بقیه در حال تعطیل و نمیه تعطیل هستند.

وی افزود: از این تعداد غرفه موجود در سرای افضل شهرستان شوشتر تنها 25 درصد غرفه‌ها به رشته‌های صنایع دستی بومی اختصاص یافته است و بقیه به رشته‌های غیربومی اختصاص یافته که این اشتباه باید اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه باید به صنعتگران صنایع دستی مشاوره اقتصادی داد، گفت: در سال‌های گذشته هیچ مشاوره اقتصادی و مدیریتی و حتی بازاریابی برای صنعتگران صنایع دستی شهرستان شوشتر انجام نشده است و به این دلیل نیاز است در بخش صنایع دستی گام‌هایی در راستای تشکیل اتاق فکر و مشاوره برداشته شود.

زرگر با اشاره به اینکه بخش صنایع دستی شهرستان شوشتر از نبود نیرویی متخصص رنج می‌برد، افزود: باید در راستای ارتقای صنایع دستی شهرستان شوشتر گام‌هایی اساسی برداریم و در این بخش نیاز به گماشتن نیرویی تخصصی و توانمند هستیم و در این باره انتظار داریم تا مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان گام‌هایی اساسی بردارد.

نماینده صنعتگران صنایع دستی شهرستان شوشتر تاکید کرد: امید است در راستای بهبود وضعیت صنایع دستی شهرستان شوشتر گام‌هایی اساسی برداشته شود تا روز به روز شاهد بهبود جایگاه صنایع دستی شهرستان شوشتر باشیم.

انتهای پیام/72006/ک20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول