اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر بهداشت:

سلامت مردم قربانی انتخاب افراد نشود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید در انتخاب افراد و اقدامات خود مراقب باشیم، چراکه عهده‌دار سلامت مردم هستیم.

سلامت مردم قربانی انتخاب افراد نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در جمع اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اظهار داشت: مردم از وزارت بهداشت انتظار متفاوتی دارند و علاوه بر ارائه آموزش، باید برای آنان شغل ایجاد کنیم.

وی افزود: از آنجا که مسئولیت بهداشت و درمان مردم نیز به عهده ما است کار دشوارتر می‌شود و باید در انتخاب‌ها و رفتارهایی که داریم مراقب باشیم زیرا به سلامت مردم بستگی دارد.

قاضی‌زاده بیان داشت: باید به نحوی عمل کنیم که دایره مشارکت‌ها وسیع‌تر باشد و همگان فکر کنند در تامین سلامت نقش دارند، دانشگاه علوم پزشکی را از خودشان بدانند، احساس بی‌تفاوتی نکنند و نیز حساسیت‌زدایی شود.

وزیر بهداشت همچنین به وجود مشکلاتی در زمینه فارغ‌التحصیلان تعدادی از رشته‌های علوم پزشکی از جمله پرستاران و ماماها و نیز مشکلات پزشکان عمومی و وضعیت اعتبارها اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه پژوهش در برخی از رتبه‌بندی‌های کشور، از جمله در مراکز تحقیقات دانشجویی و مقالات ایندکس شده در ISI به ازای استاد جایگاه نخست را دارد.

محمدهادی ایمانیه اضافه کرد: شش مرکز رشد تاکنون راه‌اندازی و سنگ بنای 25 شرکت دانش‌بنیان نیز گذاشته شده است.

وی بیان کرد: ایجاد برج پژوهشی این دانشگاه که تا هفته آینده مراکز تحقیقات بالینی به آنجا منتقل خواهد شد و راه‌اندازی Clean room دانشگاه در دانشکده داروسازی نیز از دیگر اقدامات بوده است.

انتهای پیام/2448/غ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول