اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی استان زنجان خبر داد

راه‌اندازی مرکز درمان سلامت‌محور نوای آرامش در زنجان

دبیر کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی استان زنجان از راه‌اندازی ‌مرکز درمان سلامت‌محور نوای آرامش در زنجان خبر داد.

راه‌اندازی مرکز درمان سلامت‌محور نوای آرامش در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فاطمه رضایی عصر امروز در حاشیه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای نگهداری و ترک اعتیاد معتادان استان زنجان برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی به راه‌اندازی مرکز درمان سلامت‌محور نوای آرامش (مرکز تبصره 2 ماده 16) اشاره کرد و افزود: زنجان به عنوان چهارمین استانی است که این مرکز را راه‌اندازی می‌کند.

دبیر کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی استان زنجان با بیان اینکه طبق برنامه در سطح کشورمان 10 استان باید دارای این مرکز باشند، تصریح کرد: معتادان شاخص استان در این مرکز جمع‌آوری شده و درمان لازم برای این افراد انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه معتادان در مدت یک تا سه ماه در این مرکز نگهداری می‌شوند، بیان داشت: در صورت نیاز و طبق دستور پزشک این مدت زمان تمدید شده و به شش ماه نیز افزایش می‌یابد.

رضایی با اشاره به اینکه این معتادان با دستور قضایی و دستور پزشک به مرکز تبصره 2 ماده 16 ارجاع داده می‌شوند، افزود: پس از دوره درمان این افراد با دستور پزشک ترخیص می‌شوند.

وی ظرفیت مرکز درمان سلامت‌محور نوای آرامش را 100 نفر اعلام کرد و بیان داشت: مکان این مرکز اجاره‌ای نیست و توسط فردی داوطلبانه در اختیار مرکز قرار داده شده است.

دبیر کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی استان زنجان اضافه کرد: هزینه تجهیز این مرکز از طریق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تامین شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه همه معتادان موجود در کشورمان معتادان خیابانی نیستند و خانوده دارند، ادامه داد: پس از ترخیص معتادان از مرکز پروسه درمان این افراد نیز ادامه می‌یابد.

رضایی در ادامه به پنج درصد بودجه اختصاص‌یافته برای اشتغال معتادان بهبودیافته اشاره کرد و افزود: شرکت «کشت و صنعت» این افراد را برای اشتغال جذب می‌کند.

وی اعضای اولیه این شرکت را 53 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: افراد با پاکی بالای دو سال جزو بهبودیافتگان محسوب شده و توانایی اشتغال را دارند.

انتهای پیام/73008/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول