اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اصفهان:

دیدگاه مدیریت شهری به مقوله سلامت تغییر کند

عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه 70 درصد موضوع سلامت ریشه در مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد، گفت: دیدگاه مدیریت شهری نسبت به مقوله سلامت باید تغییر کند.

دیدگاه مدیریت شهری به مقوله سلامت تغییر کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلام‌حسین صادقیان پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به ایام اربعین حسینی به برخی از مشکلات شهری اشاره و اظهار کرد: با کمال تأسف برخی از مدیران و مسئولان شهرداری بر این باورند که حوزه فعالیت شهرداری متمرکز بر موضوعات کالبدی و خدماتی شهر است.

وی با بیان اینکه اگر ما تلاش می‌کنیم که شهر را از منظر‌های مختلف توسعه دهیم فقط رفاه لازم برای افرادی است که از امکانات این شهر استفاده می‌کنند، افزود: امروزه توسعه فرهنگی و اجتماعی یکی از وظایف تفکیک‌ناپذیر مدیریت شهری است و اگر به توسعه کالبدی و خدماتی که مواهب آن به جسم انسان مربوط می‌شود، توجه شود آثار آن را در زندگی و روح انسانیت جامعه منعکس می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: یکی از مقوله‌های حوزه اجتماعی بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب بحث سلامت است که از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی یکی از چالش‌های حوزه سلامت را معضلات عدیده این حوزه در پیش روی مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: لازمه مرتفع کردن این چالش تغییر دیدگاه مدیریت شهری به مقوله سلامت است.

صادقیان تاکید کرد: درست است که متولی سلامت در نظام جمهوری اسلامی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است، اما بیش از 70 درصد موضوع سلامت ریشه در مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد.

وی پرداختن به سلامت علاوه بر آگاهی از همه مسائل که به نوعی تأثیرگذار بر سلامت انسان و جامعه است را نیاز به همکاری در بخش‌های مختلف جامعه اعم از مردم و سازمان‌ها و تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران در تأمین سلامت عنوان کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با این مقدمه ضرورت استفاده از قابلیت‌‌های مدیریت شهری در حوزه سلامت به خصوص حوزه فرهنگ‌سازی و افزایش سواد، سلامت جامعه امری ضروری محسوب می‌شود و تشکیل مدیریت سلامت در شهرداری در راستای این مهم است.

انتهای پیام/63012/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول