اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیرجند:

بی‌اعتنایی هیئت پارلمانی اروپا نشان از خودخواهی آنها است

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مستکبران در برابر تعهدشان پایبند نیستند، گفت: بی‌اعتنایی هیئت پارلمانی اروپا در ایران نشان از خودخواهی آنها است.

بی‌اعتنایی هیئت پارلمانی اروپا نشان از خودخواهی آنها است

به گزارش خبرگزاری  فارس از بیرجند، حجت‌‌الاسلام علی رضایی بیرجندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند، با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: امام حسین(ع) خون خود را با خدا معامله کرد تا جهالت را از بین ببرد.

وی ادامه داد: شیعیان باید بیش از پیش با افزایش دانش و آگاهی سیره و سنت آن بزرگوار را در جامعه گسترش دهند.

خطیب جمعه بیرجند اشاره‌ای به سفر مرجع عالیقدر جهان اسلام، حضرت‌ آیت‌الله نوری همدانی به استان کرد و افزود: حضور عالمان در جامعه مایه خیر و برکت است و باید به عنوان الگو در تمامی ابعاد از سیره و روش این بزرگواران در جامعه استفاده کرد.

رضایی‌بیرجندی با اشاره به ضرورت تقوا گفت: براساس آیات و روایات هرکس در زندگیش برنامه‌های دینی و دستورات خداوند را داشته باشد و در هندسه تربیتی الهی قرار گیرد، خداوند گشایش در کارها را ایجاد و روزیش را می‌رساند.

وی خوش‌بینی به خداوند را یکی از مبانی زندگی در تحقق سبک زندگی اسلامی برشمرد و تصریح کرد: خداوند خالق تمام هستی است بنابراین انسان مومن، به نظام عالم و ذات اقدس الهی خوش‌بین است.

امام جمعه بیرجند اذعان داشت: انفاق و صدقه با اخلاص و برای خدا وسیله‌ای برای رسیدن به قرب و کمال الهی است.

رضایی‌بیرجندی با اشاره به رابطه با آمریکا، متذکر شد: آمریکا و استکبار جهانی به شیوه‌های مختلف عهدشکنی و تلاش می‌کنند تا با طرح مسائل عوام‌فریبی مثل بمب اتمی و نقض حقوق بشر به اهداف شوم خود برسند.

وی از تلاش هیئت دیپلماسی ایران در زمینه سیاست خارجی قدردانی کرد و گفت: مسئولان و دیپلمات‌های کشورمان باید هوشیار، مقتدرانه و با تمام وجود در برابر استکبار ایستادگی کنند.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مستکبران در برابر تعهدشان پایبند نیستند، خاطرنشان کرد: بی‌اعتنایی هیئت پارلمانی اروپا در ایران نشان از خودخواهی آنها است.

مسئول دفتر حضرت آیت‌الله نوری همدانی در سخنانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه بیرجند با اشاره اربعین حسینی اظهارداشت: یکی از مسائلی که همیشه در این زمینه از سوی دشمنان اهل بیت(ع) مطرح است، این است که چرا پس از گذشت بیش از هزار سال باید از شخصیت و سیره آن بزرگواران سخن گفته شود.

حجت‌الاسلام محمد حسین شمس تصریح کرد: سنت و روش شعیان در تمامی زمینه‌ها برگرفته از قرآن و دستورات الهی است و خداوند در آیات مختلفی پیامبر را به بازگو کردن سیره و روش پیامبران گذشته در جامعه سفارش می کند.

وی ادامه داد: ارزش عمل امام حسین(ع)، در کربلا به اذعان تمامی مذاهب است که در تاریخ نام ایشان را ماندگار کرد.

مسئول دفتر حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) رضایت خود را در گرو رضایت خداوند قرار داد، همان گونه که وقتی حضرت ابراهیم(ع) را می‌خواستند به آتش بیاندازند، با وجود ملائک زیادی که به کمک ایشان آمده بودند، اما ایشان تنها به خداوند اقتدا کرده و از آتش عبور کردند.

انتهای پیام/69008/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول