اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیرجند:

مشاهیر و مفاخر هویت جمعی جامعه هستند

امام جمعه بیرجند با بیان این‌که مشاهیر و مفاخر هویت جمعی جامعه هستند، گفت: باید این شخصیت‌ها به طور عادلانه و منطقی به مردم معرفی شوند.

مشاهیر و مفاخر هویت جمعی جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند،حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی صبح امروز در شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران جوهره ناب انسانی دارد.

وی ادامه داد: جوهره انقلاب این بود که خواست اسلام را زنده کند.

محور انقلاب اسلامی ایران مردم بودند

امام جمعه بیرجند با بیان این‌که اسلام دینی است که زیبایی‌های زیادی در آن وجود دارد، تصریح کرد: ما امروز دچار مسائل جزئی شده‌ایم و از اهداف اصلی خود جا مانده‌ایم.

رضایی افزود: محور انقلاب اسلامی ایران مردم بودند و مردم نیز برای رسیدن به اهداف متعالی این انقلاب باید صبر و استقامت داشته باشند.

وی اذعان داشت: ما امروز می‌دانیم که اگر بخواهیم انقلاب را با محتوا نگه داریم و در حقیقت برای اداره حکومت سه راه وجود دارد.

دوران تقوی گلخانه‌ای گذشته است

امام جمعه بیرجند متوسل‏ شدن به زور و تبلیغات دروغ را از جمله این راه‌ها عنوان کرد و افزود: البته این دو راه به طور کلی با هویت ما و انقلاب مخالفت دارد.

رضایی با بیان این‌که آگاهی‎سازی و فرهنگ‎سازی راه سوم اداره حکومت است، متذکر شد: برای انجام این کار باید از ظرفیت‌‌های موجود در جامعه و در حد وسع خود استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: امروز دیگر دوران تقوی گلخانه‌ای، سخت‌گیری و فیلترکردن گذشته است چرا که این روش‌ها تنها برای مدت محدودی خوب و نتیجه بخش است.

امام جمعه بیرجند با بیان این‌که اکنون باید به دنبال تقوای متانت باشیم، اضافه کرد: این به این معنا است که انسان باید ارزش‌های خود را بشناسد.

رضایی یادآور شد: یکی از بهترین کارها در این زمینه این است که هویت جمعی یک جامعه بالا برده شود.

وی مشاهیر و مفاخر را هویت جمعی استان عنوان کرد و گفت: باید این شخصیت‌ها به طور عادلانه و منطقی به مردم معرفی شوند.

همایش بزرگداشت آیتی در تهران برگزار شد/آیتی برای مردم خراسان جنوبی ناشناخته است

امام جمعه بیرجند با بیان این‌که دکتر محمد ابراهیم آیتی از جمله مفاخر خراسان جنوبی است، ادامه داد: آیتی کسی است که در دهه 30 کتابی می‌نویسد که همه مبلغان کشور از آن استفاده می‌کنند.

رضایی با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت آیت‌الله آیتی در تهران، تصریح کرد: این جای تاسف است که همایش بزرگداشت ایشان در شهرهای دیگر برگزار می‌شود اما این شخصیت برای خود مردم خراسان جنوبی ناشناخته هستند.

وی با بیان این‌که غلامرضا تهامی نیز از مفاخر دیگر استان هستند که در مورد ایشان تنها یک کتابچه داریم، افزود: بنابراین باید همکاری‌های لازم برای برگزاری همایش‌هایی در خور شأن این مفاخر بزرگ انجام شود.

برگزاری همایش بزرگداشت واعظ طبسی در طبس

امام جمعه بیرجند یادآور شد: همچنین شورای فرهنگ عمومی طبس پیشنهاد برگزاری همایش بزرگداشت واعظ طبسی را داده‌ است.

رضایی خاطر نشان کرد: به طور حتم برگزاری همایش‌های بزرگداشت مفاخر و مشاهیر آثار گوناگونی برای استان دارد.

انتهای پیام/69022/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول