اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان:

مراسم اربعین حسینی در 30 امامزاده شاخص همدان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه همزمان با اربعین حسینی مراسم عزاداری اباعبدالله (ع) در امامزادگان شاخص استان همدان برگزار می‌شود، گفت: این مراسم در 30 امامزاده شاخص به صورت ویژه برگزار می‌شود.

مراسم اربعین حسینی در 30 امامزاده شاخص همدان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، حجت‌الاسلام رضا حاجی‌زین‌العابدینی با بیان اینکه استان همدان دارای 30 امامزاده شاخص است، اظهار داشت: هر ساله همزمان با سالگرد چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش در مراسم اربعین حسینی در امامزاده‌های شاخص استان همدان برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود.

وی عنوان داشت: مراسم عزاداری دهه سوم محرم با خواندن زیارت عاشورا و سخنرانی با مضمون بصیرت عاشورایی در امامزادگان استان همدان در حال برگزاری بوده و در روز اربعین حسینی نیز برنامه‌های مختلف و ویژه‌ای در امامزادگان شاخص استان همدان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان اظهار داشت: بیان فلسفه قیام عاشورا، روضه‌خوانی، سینه‌زنی، سخنرانی و حرکت دسته‌های عزاداری در شهرستان‌های استان همدان از جمله برنامه‌های اربعین حسینی است.

وی با اشاره به اینکه در روز اربعین حسینی امامزادگان شاخص استان همدان میزبان عزاداران حسینی هستند، بیان داشت: از دیگر برنامه‌های اربعین حسینی قرائت قرآن و پاسخگویی به سئوالات و شبهات عزادارن و تبیین فلسفه عاشورا و چرایی قیام عاشورا بوده است.

زین‌العابدینی در پایان به اهمیت و جایگاه امامزادگان در بین مردم شیعه ایران اشاره کرد و ابراز داشت: مردم استان همدان نیز مانند مردم سایر استان‌ها ارادت خاصی به امامزادگان داشته و در ایام مذهبی سال مانند ماه محرم و صفر نذورات مختلفی را به امامزادگان تقدیم می‌کنند.

انتهای پیام/89029/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول