اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مسجد جامع زاهدان

اربعین شهدای دادستانی زابل برگزار شد

اربعین شهیدان موسی نوری و مهدی مرئی شهدای دادستانی زابل، ظهر امروز در مسجد جامع زاهدان برگزار شد.

اربعین شهدای دادستانی زابل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، چهل روز گذشت، چهل روز از آن روزی که اشرار و قاچاقچیان، عادل مرد شجاع منطقه سیستان را به همراه راننده‌اش به شهادت رساندند.

از روز حادثه تاکنون مردم منطقه و خانواده‌های شهیدان نوری و مرئی در فراغ عزیزانشان سوختند و هنوز در شوک این جنایت هولناک هستند و باور نمی‌کنند که فرزندشان دیگر در کنارشان نیستند و باورش سخت است که محمد پارسا تنها جگر گوشه شهید نوری باید زندگی خود را بدون پشتوانه محکمی مانند پدر ادامه دهد.

خبر به شهادت رسیدن دادستان زابل و راننده‌اش همه را غمگین کرده و  امروز نیز جای خالیشان در این منطقه برای مردم بسیار محسوس و ملموس است اما آنان همانند دیگر شهدا راه امام حسین(ع) را ادامه داده و در مسیر تحقق و تثبیت عدالت در منطقه به شهادت رسیدند.

شهید نوری دنیا را زندان مومن و قفس تن و روح می‌دانست، حتی در میهمانی‌هایی که احساس می‌کرد قرار است از حضورش سوء استفاده کنند شرکت نمی‌کرد به درآمد حلال حلال بسیار مقید بودو این ویژگی‌ها باعث محبوبیتش در میان مردم شده بود.

شهید نوری در طی دوران خدمتش در منطقه سیستان صلح و آرامش را در منطقه برقرار کرد و با رسیدگی دقیق و اصولی پرونده‌ها عدالت محوری را به ارمغان آورد.

آنان که که خیال واهی دارند که با به شهادت رساندن مردان عدالت می‌توانند جلوی احقاق حق و عدالت محوری در منطقه را بگیرند در خیال باطل به سرمی‌برند، زیرا سیستان و بلوچستان مردان زیادی همچون شهید نوری و شهید مرئی دارد که راه این دو عزیز را ادامه می‌دهند.

هر چند آروزی خانواده این دو شهید این بود که عوامل جنایت، نرسیده به اربعین شهدا مجازات شوند، اما دستگیری عاملان حادثه نیز مرهی بر دل خانواده‌های شهدا بود، امیدواریم دستگاه قضایی نیز هر چه سریع‌تر عاملان ترور شهیدان نوری و مرئی را مجازات تا دیگر کسی در منطقه به خود اجازه اینگونه حرکات را ندهد.

روز چهارشنبه 15 آبان ماه 1392 هجری شمسی مصادف با دوم محرم الحرام 1435 هجری قمری در ساعت 7 و چهل و پنج دقیقه صبح دادستان غیور، مقتدر، باصلابت، سردار عدالت حاج موسی نوری قلعه نو با راننده اش مهدی مرئی به کاروان شهدای کربلا ملحق شدند.

امروز نیز به مناسبت فرا رسیدن اربعین این شهدا مراسم گرامیداشتی با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع زاهدان برگزار شد.

انتهای پیام/75005/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول