اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد:

نان لواش در کهگیلویه و بویراحمد از کیفیت مناسبی برخوردار نیست

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: نان لواش در استان از کیفیت مناسبی برخوردار نیست که عوامل مختلفی از جمله؛ نبود آموزش‌های لازم در امر پخت نان و فرسوده بودن ماشین‌آلات در این خصوص نقش دارند.

نان لواش در کهگیلویه و بویراحمد از کیفیت مناسبی برخوردار نیست

سالار حسین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 100 نانوایی منضبط در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد که در زمینه مشتری‌مداری، کیفیت پخت و نداشتن تخلف وضعیت مطلوبی داشته‌اند، مورد تشویق قرار گرفتند.

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که در کنار سیاست‌های کنترلی و نظارتی و برخورد با تخلفات صنفی، سازمان صنعت، معدن و تجارت قدردانی از واحدهای صنفی که رضایت‌ مشتریان را سر لوحه کار خود قرار داده است گفت: اتخاذ چنین تصمیماتی نمود خود را در بالا بردن کیفیت نان در استان نشان خواهد داد.

وی با اشاره به کشف و ضبط بیش از 20 تن آرد عرضه خارج از شبکه توسط افراد سودجو، خاطرنشان کرد: این مقدار آرد کشف شده بین نانوایی‌های نمونه استان توزیع شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: متأسفانه نان لواش در استان از کیفیت مناسبی برخوردار نیست که عوامل مختلفی در این خصوص نقش دارند از جمله؛ نبود آموزش‌های لازم در امر پخت نان و فرسوده بودن ماشین‌آلات که در جهت رفع این مشکل اقدامات بسیار مناسبی در حال انجام است.

حسین‌پور افزود: نان سنگک، تافتون، بلوط و نان‌های محلی در کهگیلویه و بویراحمد شرایط نسبتا مطلوبی دارند هر چند که تا رسیدن به نقطه ایده‌آل هنوز فاصله وجود دارد.

وی از انجام گشت‌های مشترک بر فعالیت نانوایی‌های در سه نوبت صبح، ظهر و عصر خبر داد و گفت: 33 واحد نانوایی غیره فعال شناسایی و قطع سهمیه شدند، همچنین 90 واحد متخلف که تعطیلی غیره مجاز داشته‌اند کسر سهمیه آرد شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در 9 ماهه اول سال‌جاری بالغ بر 3 هزار بازرسی از نانوایی‌های استان صورت گرفت که 386 مورد تخلف کشف و 271 پرونده متشکله با ارزش 670 میلیون ریال به تعزیرات حکومتی استان معرفی شده است.

حسین‌پور یکی از دغدغه‌های اصلی صنعت و معدن را توزیع خارج از شبکه آرد دانست و افزود: با دلالان و سودجویانی که قصد چنین عملی را داشته باشند به شدت برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به بازرسی و نظارت مستمر بر خبازی‌های استان، تصریح کرد: در این بازرسی‌ها رعایت بهداشت، درج قیمت، عدم کم‌فروشی و استفاده از ترازو مورد نظارت بازرسان قرار دارد.

انتهای پیام/82009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول