اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تأکید کرد

ساعت 7 تا 8 صبح اوج ترافیک درون‌شهری قزوین

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: با توجه به اینکه بیش از 15 درصد از سفرهای درون‌شهری قزوین در ساعات بین 7 تا 8 صبح صورت می‌گیرد، اوج ترافیک درون‌شهری قزوین در این ساعات از روز است.

ساعت  7 تا 8 صبح اوج ترافیک درون‌شهری قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید مهدی یدی‌همدانی ظهر امروز در همایش روز ملی حمل و نقل که در سالن اجتماعات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: 40 درصد سفرهای روزانه شهروندان قزوین کاری، 23 درصد آن تحصیلی و 13 درصد نیز سفرهایی برای خرید است.

وی با بیان اینکه سرانه مالکیت وسیله نقلیه در شهر بیشتر از سرانه متوسط کشوری است، افزود: به ازای هر یک هزار نفر جمعیت، 240 دستگاه خودرو در قزوین وجود دارد که نسبت به میانگین کشوری 20 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: بر اساس آمارهای موجود خودروی شخصی 33 درصد، تاکسی 32 درصد، اتوبوس 19 درصد، تاکسی تلفنی و موتورسیکلت چهار درصد و سهم دوچرخه نیز در سفرهای درون‌شهری سه درصد است.

یدی‌همدانی ادامه داد: این آمارها نشان می‌دهد که باید برنامه‌ریزی دقیقی برای فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده از وسایل نقلیه عمومی و دوچرخه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه پرترافیک‌ترین تقاطع شهر قزوین چهارراه ولیعصر (عج) است، بیان کرد: تردد حداکثر 76 هزار خودرو در روز از این تقاطع موجب شده که پرترافیک‌ترین تقاطع شهر به شمار رود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با بیان اینکه در حال حاضر کنترل ترافیک شهر قزوین با 134 دوربین رصد می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر 134 دستگاه دوربین، کنترل ترافیک شهر قزوین را در 60 تقاطع، هشت جایگاه CNG، شش پایانه و ایستگاه اصلی حمل و نقل عمومی انجام می‌دهد که این تعداد با دوربین‌های کلانشهرهایی مانند مشهد و اصفهان برابری می‌کند.

یدی‌همدانی گفت: همچنین 16 دستگاه کنترل سرعت در هفت معبر حادثه‌خیز و هفت دوربین ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز در سه تقاطع استان تخلفات صورت گرفته در استان را به ثبت می‌رسانند.

وی با اشاره به اینکه طول شبکه فیبر نوری اختصاصی مرکز کنترل ترافیک 35 کیلومتر است، بیان کرد: با این حجم نیازهای شبکه به فیبر نوری تأمین شده که از جمله فعالیت‌های خوب شهرداری است.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در حال حاضر 10 تقاطع از سوی سامانه مدیریت یکپارچه چراغ‌های راهنمایی هوشمند scats کنترل می‌شود که تا پایان سال 14 تقاطع نیز به این تعداد اضافه می‌شود.

یدی‌همدانی ابراز کرد: به طور متوسط روزانه 50 مورد وقایع از قبیل سرقت، آبگرفتگی در نرم‌افزار ثبت می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های بلندمدت پیش‌بینی شده در حوزه مدیریت شهری قزوین خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه مطالعات جامع حمل و نقل شهر قزوین، پیش‌بینی احداث 44 تقاطع غیرهمسطح، 40 کیلومتر بزرگراه، دو معبر دو طبقه خطوط BRT و یک خط قطار سبک شهری، تعیین محدوده طرح ترافیک از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اجرا در قزوین است که با تأمین اعتبار لازم عملیاتی می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین ادامه داد: اجرای طرح ترافیکی در برخی از مناطق شهر از جمله برنامه‌های بلندمدت در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین است که بر اساس آن خیابان خیام نخستین خیابانی است که طرح ترافیکی آن در سال 1410 اجرایی می‌شود.

یدی‌همدانی با اشاره به برنامه‌های انجام شده در سال جاری گفت: تهیه شرح خدمات مطالعات جامع فرودگاه قزوین، همکاری با مشاور طرح تفضیلی شهر برای به هنگام کردن طرح تفضیلی و ارسال بیش از 80 طرح شامل خیابان‌ها و بلوارها، تقاطع‌های همسطح و غیرهمسطح و پایانه‌های حمل و نقل عمومی برای لحاظ در طرح از جمله برنامه‌های صورت گرفته از سوی این معاونت در سال جاری است.

وی افزود: حل مسئله کمربندی درون شهری و اخذ مصوبات لازم از کمیسیون ماده پنج و حذف پروژه تعریض جاده نسیم شمال از دیگر برنامه‌های انجام شده در سال جاری از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به برنامه‌های در دست اجرای این معاونت ابراز کرد: طراحی 10 تقاطع جدید، دو طبقه کردن بلوار جمهوری اسلامی، ساماندهی ایستگاه راه‌آهن قزوین، تخریب منازل مسکونی راه‌آهن و تبدیل آن به پارکینگ عمومی، طراحی مسیرهای دوچرخه‌سواری از برنامه‌های در دست اجرای این معاونت به شمار می‌رود.

انتهای پیام/77010/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول