اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای ترافیک سمنان خبر داد

افزایش قابل ملاحظه ترافیک در شهرستان سمنان

رئیس شورای ترافیک شهرستان سمنان گفت: امروز با افزایش قابل ملاحظه ترافیک در شهرستان سمنان مواجه هستیم و برنامه‎ریزی لازم برای کنترل و اصلاح امور ترافیکی ضروری است.

افزایش قابل ملاحظه ترافیک در شهرستان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حسن سعدالدین ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک شهرستان سمنان بیان کرد: متأسفانه با توجه به رشد جمعیت و توسعه شهر، هنوز فرهنگ ترافیکی و اطلاع از قوانین راهنمایی و رانندگی بعضی از شهروندان مربوط به سال‎های گذشته است.

وی تصریح کرد: این عوامل باعث بر هم خوردن نظم عبور و مرور و ایجاد گره‎های ترافیکی می‎شود که در این زمینه باید اطلاع‎رسانی و فرهنگ‎سازی مناسب جهت ارتقای آن صورت گیرد.

فرماندار سمنان بازگشایی و سامان‎دهی معابر فرعی، نصب پارکومتر در محل‎های کارشناسی شده، به‎روزرسانی علائم راهنمایی و رانندگی، سامان‎دهی ایستگاه‎های اتوبوس‎ در میادین و معابر و آموزش ناوگان حمل و نقل عمومی را عوامل کنترل و تسهیل‎کننده امور ترافیکی در شهر عنوان کرد.

وی در خصوص تردد وسایل نقلیه سنگین به داخل شهر نیز گفت: در این رابطه پلیس راهور به جدیت در حال پیگیری و برخورد با متخلفان بوده که جای تقدیر و تشکر را دارد.

فرماندار شهرستان سمنان همچنین از دستگاه‎های حفار سطح شهر خواست تا با دریافت پلان ایمنی از پلیس راهور و ایمن‎سازی محل حفاری، از شکل‎گیری خطرات احتمالی پیشگیری کنند.

 شهردار سمنان نیز گفت: نگاه جدید شهرداری به موارد ترافیکی به صورت موضوعی و موضعی بوده و در این رابطه اقدامات خوبی جهت تقویت بدنه تخصصی این سازمان صورت گرفته است.

محمدکاظم شربتدار تجزیه و تحلیل قبل از اجرای طرح را از اولویت‎های شهرداری عنوان و تصریح کرد: در این رابطه، شورای راهبردی ترافیک نیز تشکیل و بازدیدهای میدانی مؤثری به اتفاق اعضای شورا صورت گرفته است.

لازم به ذکر است؛ کنترل نرخ و مسیربندی تاکسی‎ها، احداث پایانه اتوبوس و تاکسی برای شهرک‎های جدید، برگزاری کلاس‎های آموزشی ویژه رانندگان سرویس مدارس، اطلاع‎رسانی قوانین ترافیکی از طریق نصب بنر و پوستر در سطح شهر و جمع‎آوری سرعت‎گیرهای نزدیک به چراغ راهنمایی و رانندگی از اهم مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/2249/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول