اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گره ترافیکی قزوین نقشه راه می‌خواهد

زمان اوج ترافیک شهری در قزوین

هر روز که شهر قزوین به سمت کلان‌شهر شدن پیش می‌رود، معضلات و مشکلات این کلان‌شهری از جمله ترافیک نیز بیشتر گریبانگیر مردم خواهد شد.

زمان اوج ترافیک شهری در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ترافیک و عبور مسئله جدی و معضل بسیار و یا بهتر تمام کلان شهرهای رشد یافته و در حال رشد است.

بنا به تعبیری کارشناسی نقطه اوج و افول شهرداری‌ها به نوعی با کنترل مباحث ترافیکی و ساماندهی عبور و مرور با اجرای طرح‌های ماندگار عجین و پیوند خورده است.

شهر قزوین با توجه به بافت نسبتا باسابقه و عدم هندسی مناسب برخی از خیابان‌ها و میادین قدیمی در حوزه ترافیک نیاز به طراحی و کار کارشناسی برای تسهیل در امور عبور و مرور دارد.

در حال حاضر مجموعه حمل و نقل عمومی شهری قزوین با ارائه سندهای توسعه بر مبنای چارچوب‌ها و تعریف ساختارها برای کاهش بار ترافیکی و تسهیل در حرکت خودروها ایجاد کرده‌اند.

توجه به این نکته یعنی تسهیل در امر عبور و مرور البته جز با همت و اراده خود شهروندان دست یافتنی نیست.

اسماعیل عرشیان در این خصوص با اشاره به اینکه کنترل ترافیک و عبور و مرور بسیار حساس است، اظهار داشت: تلاش برای ساماندهی مباحث عبور و مرور در شهرها مهم و مورد توجه است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با بیان اینکه اصلاح هندسی بلوارها و میادین نیز نقش قابل توجهی در کاهش و کنترل حجم ترافیک دارد، ابراز داشت: با توجه به تردد روزانه هزاران خودرو در شهر قزوین و نیاز به گسترش فضا برای این عبور مرور باید زمینه را برای این منظور مهیا کرد.

این مسئول شهری قزوین با اشاره به ضرورت اجرای طرح های ترافیکی در شهر قزوین ابراز داشت: این مهم باید بیش از پیش با توجه به نیاز شهروندان در شهر قزوین پیگیری و دنبال شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین ادامه داد: در حال حاضر روزانه حجم وسیعی از خودروهای شخصی و عمومی در همه نقاط شهر قزوین تردد می‌کنند که باید ضمن کارشناسی دقیق نسبت به رفع ترافیک این حجم انبوه از وسائل نقلیه اقدام کرد.

عرشیان با بیان اینکه تردید وسائل نقلیه در شهر قزوین همواره به عنوان مسئله‌ای جدی مورد توجه قرار داشته است، ابراز داشت: رویکرد سازمان حمل و نقل ساماندهی ناوگان عمومی برای رفاه بیشتر شهروندان است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین ادامه داد: تلاش برای ارتقای موقعیت شهری قزوین به لحاظ ترافیکی باید ضمن بررسی و کارشناسی دقیق صورت پذیرفته و از این نظر نیازمند استفاده از نظرات دیگر شهروندان هستیم.

عرشیان با اشاره به اینکه در حال حاضر 9 ایستگاه پارک خودرویی در شهر قزوین فعال است، ابراز داشت: با توجه به انجام طرح‌های کارشناسی و بررسی‌های صورت پذیرفته در سال آینده نیز طرح ایجاد تعدادی از پارکینگ‌های عمومی خودرویی در شهر قزوین مورد توجه قرار گرفته و احداث می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین ادامه داد: این پارکینگ‌ها پس از راه‌اندازی به صورت مزایده‌ای به بخش‌های خصوصی‌تر واگذار شده تا زمینه کاهش بار ترافیکی در معابر و کوچه‌ها مهیا شود.

این مسئول با بیان اینکه توجه به قوانین شهروندی در حوزه ترافیک الزامی است، عنوان کرد: از این نظر شهر قزوین جایگاه ویژه‌ای برای توسعه قوانین شهروندی داشته که نیاز به فرهنگ‌سازی صحیح و مناسب تر است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین به اجرای 12 طرح کارت پارک در خیابان‌های شهر قزوین خبر داد و افزود: کشش بار ترافیکی و سهولت در پارک جزو اهداف در نظر گرفته شده این طرح است.

عرشیان ابراز داشت: همچنین در حال حاضر برنامه‌های قابل توجه در حوزه ترافیکی در شهر قزوین روزانه به اجرا گذاشته می‌شود که از اهمیت فوق‌العاده مباحث ترافیکی و عبور و مرور در شهر قزوین حکایت دارد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین عنوان کرد: باید امیدوار بود تا نهادهای متولی امور شهری ضمن بررسی و کارشناسی دقیق نسبت به مشارکت در طرح‌های شهرداری اهتمام ورزیده و در این راستا مهم و اثرگذار قرار گیرند.

ساماندهی درست و به هنگام بار ترافیکی در ساعات اوج بار ترافیکی شهر قزوین در ساعات مابین غروب خورشید تا زمان بامداد بی تردید دغدغه مهم و مورد توجه مسئولان شهری است.

محمد کاشی‌پزها نیز در این خصوص اظهار داشت: در حال حاضر در شهر قزوین یک هزار تاکسی فرسوده در سیستم ناوگان تاکسیرانی وجود دارد که آماده نوسازی است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: در حال حاضر در شهر قزوین یک هزار تاکسی فرسوده در سیستم ناوگان تاکسیرانی وجود دارد که آماده‌ نوسازی می‌باشند.

کاشی ‌پزها افزود: سایت نوسازی ناوگان تاکسیرانی در شش ماهه امسال مجددا راه‌اندازی و باز شده ولی تاکنون آئین‌نامه اجرایی‌ آن ابلاغ نشده است.

وی بیان کرد: اعتبار مصوب برای نوسازی هر تاکسی مشخص نشده ولی در شهر قزوین یک هزار دستگاه خودروی تاکسی آماده نوسازی است.

این مسئول در پاسخ به سئوالی پیرامون طرح پرداخت الکترونیکی کرایه در تاکسی‌ها یادآور شد: این طرح باید با مطالعات بیشتری اجرایی شده و همه‌ جوانب کار به طور کلی در نظر گرفته شود.

کاشی‌پزها تأکید کرد: نمی‌توان مدت زمان مشخص برای اجرای این پروژه‌ و عملیاتی کردن آن تعیین کرد اما به تدریج همه خودروهای عمومی نوسازی می‌شود.

وی تصریح کرد: قرار است این طرح به صورت آزمایشی در تعدادی خودروی تاکسی و آژانس‌ها اجرا شود و سپس در صورت نبود مشکل و رضایت مندی شهروندان و رانندگان به صورت کلی به مرحله اجرا درآید.

کاشی‌پزها به وجود بیش از پنج هزار خودروی تاکسی در سطح شهر قزوین اشاره کرد و گفت: مدیریت این سازمان نیازمند درایت و برنامه‌ریزی خاصی است که امیدواریم با همکاری و همراهی شهروندان و رانندگان تاکسی بتوانیم در این مسیر گام‌های موثرتری برداریم.

وی گفت: نوسازی ناوگان تاکسیرانی موجب تامین رفاه شهروندان و جابجایی راحت و ایمن آنها در شهر می‌شود و تکریم مسافران را به دنبال خواهد داشت.

انتظار شهروندان و ترددکنندگان وسائل نقلیه عمومی و خصوصی قزوین بر این است تا مسئولان شهری ضمن ترتیب مناسب‌تر قوانین راه حلی برای کاهش ترافیکی شهری قزوین یافته و برای این مسئله تدابیر و طرح‌های حمل و نقلی را افزایش دهند.

انتهای پیام/77005/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول