اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد

کاهش آسیب‌های اجتماعی با توجه ویژه به فرهنگ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: آسیب‌ها و بزهکاری‌های اجتماعی با توجه ویژه به مقوله فرهنگ به شدت کاهش می‌یابد.

کاهش آسیب‌های اجتماعی با توجه ویژه به فرهنگ

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام مرتضی حسینی عصر امروز در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان قزوین که در نمایشگاه دائمی بین‌المللی این استان برگزار شد، با اشاره به اینکه مسایل مالی و اقتصادی آحاد جامعه از مهم‌ترین دغدغه‌های کشور است، اظهار داشت: به همین دلیل در خصوص تأمین و فراهم کردن آن برای مردم فعالیت‌ها و تأمین اعتبارات گسترده‌ای انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اصلاح فرهنگ یک جامعه موجب پیشرفت و توسعه کشور می‌شود، افزود: اگر فرهنگ کشوری به درستی اصلاح نشود، مشکلات آن کشور نیز به راحتی برطرف نمی‌شود بر این اساس باید به مقوله فرهنگ توجه ویژه‌ای کرد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ساختمان‌سازی در جامعه هر روز افزایش می‌یابد ولی متأسفانه مردم با فرهنگ آپارتمان‌نشینی به درستی آشنا نیستند و همین امر موجب بروز مشکلات اجتماعی در جامعه می‌شود.

حسینی اضافه کرد: همچنین امروز نحوه ساخت‌ و سازهای ساختمانی با معیارهای ملی و ایرانی هم‌خوانی ندارد و این مهم یکی دیگر از مشکلات جامعه است که علت پیدایش آن نیز به دلیل اصلاح نشدن فرهنگ در کشور است.

این مسئول با بیان اینکه دشمن با تغییر فرهنگ کشور ما می‌تواند به اهداف خود دست یابد، ابراز داشت: آنان سرمایه‌گذاری عظیمی در این حوزه می‌کنند بر این اساس مسئولان مربوطه باید برای خنثی کردن فتنه‌ها آنان در این عرصه اقدامات به‌سزایی را انجام دهند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی به بازی‌های دیجیتال اشاره کرد و گفت: امروز این بازی‌ها بین کودکان افزایش یافته و ما نمی‌توانیم آنان را از این بازی‌ها دور کنیم.

حسینی با بیان اینکه دین اسلام در تربیت کودک عنوان کرده که هر چیزی که انسان را از آن دور کنید به آن حریص‌تر می‌شود، بیان کرد: به همین دلیل نباید کودکان را از بازی کردن با نرم‌افزارهای دیجیتال منع کرد بلکه باید با شیوه صحیح نحوه استفاده درست از این بازی‌ها را به آنان آموخت.

کاهش 16 درصدی بودجه فرهنگ

این مسئول با بیان اینکه امسال 16 درصد بودجه فرهنگ کاهش یافته است، اظهار داشت: این امر به دلیل آن است که متأسفانه به این حوزه کمتر توجه می‌شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: برخی از مسئولان مربوطه در حوزه فرهنگ که می‌خواهند در زمینه دیجیتال در محتوای تولید برنامه کار کنند متأسفانه به دلیل کمبود اعتبار نمی‌توانند اقدامات به‌سزایی را در این عرصه انجام دهند که باید برای رفع این مشکل اعتبارات در این حوزه افزایش یابد.

حسینی با بیان اینکه فرهنگ یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر فرزانه انقلاب است،‌ بیان کرد: ایشان به همین دلیل شورای عالی فضای مجازی را به ریاست رئیس‌ جمهور تشکیل دادند که تحقق این مهم اهمیت و توجه کردن به موضوع فرهنگ را دو چندان می‌کند.

این مسئول ادامه داد: مقام معظم رهبری در فضای مجازی و رسانه‌ها رئیس جمهور را رئیس شورای عالی انتخاب کردند تا همه مسئولان کشوری برای فعالیت در این عرصه وارد کار شوند تا این موضوع در کشور ما ساماندهی شود.

درد فرهنگی جامعه کم‌رنگ شده است

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درد فرهنگی در جامعه کم‌رنگ شده است، ابراز داشت: باید به این مقوله بیش از گذشته توجه کرد و مطمئن باشید با تحقق این مهم بیشتر مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه هر ساله اعتبار عظیمی در قوه قضاییه و نیروی انتظامی تخصیص داده می‌شود تا جرایم و مشکلات جامعه کاهش یابد، عنوان کرد: پایه اصلاح اخلاق خانواده به ویژه جوانان در فرهنگ است و اگر این مقوله اصلاح شود مطمئن باشید بزهکاری و ناهنجاری‌های اجتماعی به شدت کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/77009/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول