اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست هنرمندان با امام جمعه بهمئی مطرح شد

فعالیت 10 انجمن فعال فرهنگی هنری در بهمئی

رئیس اداره ارشاد اسلامی بهمئی گفت: بیش از 10 انجمن فرهنگی هنری در این شهرستان فعال است.

فعالیت 10 انجمن فعال فرهنگی هنری در بهمئی

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، ظهر امروز نشست صمیمی هنرمندان و خبرنگاران شهرستان بهمئی با امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

امین درخشان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمئی در این نشست ضمن تقدیر از توجه امام جمعه این شهرستان به مقوله هنر و هنرمندان اظهار کرد: اگر شرایط مهیا باشد هنرمندان این شهرستان همچون نگینی در عرصه هنر استان و کشور درخشش خواهند داشت.

وی این شهرستان را منبع هنر دانست و گفت: تاکنون هنرمندان زیادی از این دیار به استان و کشور معرفی شده‌اند که اگر اعتبارات اجازه دهد در آینده حرف‌های بیشتری از این هنرمندان در سطوح مختلف خواهیم شنید.

درخشان با بیان اینکه در این شهرستان بیش از 10 انجمن فرهنگی هنری از جمله انجمن اهل قلم، خوشنویسی، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، ادبی و... فعال است، تصریح کرد: هنرمندان با شور و اشتیاق در هر محفل ادبی حضور پیدا می‌کنند.

این مسئول گفت: با توجه به کمبود بودجه و اعتبارات ناچیزی که در اختیار این انجمن‌ها به ویژه انجمن هنرهای نمایشی قرار دارد ولی فراتر از حد انتظار عمل می‌کنند چرا که هنرمندان کسانی هستند که بدون این‌که مبلغی به آنها داده شود خود با توجه به عشق ذاتی که به هنر دارند به صحنه می‌آیند.

امام جمعه بهمئی نیز در این دیدار به جایگاه هنرمندان از نظر قرآن اشاره کرد و افزود: هر پیغمبری برای حقانیت نبوت خود معجزه‌ای آورده که آن هم کار خارق‌العاده‌ای بود و هر کسی قادر به آوردن آن نبود چرا که معجزه هنری از سرچشمه لایزال الهی است.

حجت‌الاسلام سید رحمت‌الله سیادت به تفاوت معجزه و کرامت پرداخت و گفت: معجزه مبارزه می‌طلبد، اما کرامت این گونه نیست و مخصوص افراد است، کرامت نشان می‌دهد که این فرد هنری دارد و معجزه با توجه به شرایط زمانی و مکانی بود.

امام جمعه بهمئی عنوان کرد: در زمان پیغمبر اسلام نیز شعر و هنر در سطح بالا قرار داشت و به هنر و شعر توجه خاصی داشت چرا که می‌فرمود مؤمن با زبان و شمشیرش جهاد می‌کنند.

وی اضافه کرد: صلاح شما هنرمندان در مبارزه با جنگ نرم شعر و هنرتان است لذا شما جزء ‌خواص جامعه‌اید و باید بین مسئولان و مردم وحدت ایجاد کنید.

سیادت، خطاب به هنرمندان گفت: هنری که به طمع پول نباشد ارزشمند است و مورد قبول خدا و مردم است پس کار شما حساس و سنگین بوده و باید وظایف دینی و اسلامی خود را به خوبی انجام دهید.

همچنین در این نشست تعدادی از هنرمندان به پاره‌ای از مشکلات خود اشاره کردند که علاوه بر بحث حمایت‌های مادی و معنوی که از مسئولان شهرستان بهمئی انتظار داریم باید زمینه رشد را برای هنرمندان فراهم کرده تا بتوانند خلاقیت خود را به صحنه بکشند.

انتهای پیام/82015/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول