اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان: ‌

‌باید نسبت به گسترش فرهنگ مهدوی در جامعه اقدام کنیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت‌: ‌باید نسبت به گسترش فرهنگ مهدوی و علوی در جامعه اقدام کنیم و نگاه ویژه‌ای به فعالیت‌های فرهنگی هنرمندان‌، نویسندگان‌، ادیبان‌، فرهیختگان و شاعران داشته باشیم‌.‌

‌باید نسبت به گسترش فرهنگ مهدوی در جامعه اقدام کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی پیش از ظهر امروز در همایش هنرمندان، نویسندگان، شاعران و خبرنگاران کوهبنان اظهار داشت: با نگاهی به مدار خلقت در می‌یابیم که بهترین هنرمند در عالم هستی خداوند منان است که نظام خلقت را با چنان نظم و حسابی آفریده که تمام‌ مخلوقات با هنرنمایی خاص در مدار حرکتی خود استمرار دارند.

وی بیان داشت‌: پیامبر الهی هنرمند بزرگی است که در جزیره‌العرب زمان خود با هنرمندی کامل در مدت 23 سال توانست حکومت اسلامی را به جهان ابلاغ و در حقیقت قلوب تمام‌ حقیقت جویان و بیداردلان را جذب و اسلام را بر آنها عرضه کند.

‌سعیدی افزود: هنرمندی رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) ستودنی است، زیرا فکر و اندیشمندانه ایشان در بیان تربیت یافتگان یارانش در گهواره‌ها و تحقق آن در سال‌های بعد و در نهایت تاثیر بر پیروزی انقلاب اسلامی تنها می‌تواند تراوش یک ذهن هنرمندانه باشد‌.

وی گفت‌: پیروزی انقلاب اسلامی معجزه الهی و تدبیر‌ ولایت و رهبری حضرت امام خمینی (ره) در پرتو حمایت مردم ایران اسلامی شکل گرفت که این نیز خود نوعی هنر و هنرمندی است‌.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطر نشان کرد: هنرمندی حضرت امام راحل در سال‌های بعد از انقلاب که کشتی عزت و سربلندی ایران اسلامی را با وجود توفان‌های سهمگین در جهان به حرکت درآورد و زمینه را برای خیزش و انقلاب‌های جهان فراهم کرد،‌ نوعی از هنرمندی رهبران دینی تداعی کرده است‌.

وی تصریح کرد‌: جنگ در دنیای امروز با اسلحه و مقوله‌های نظامی نیست، زیرا دشمن به این نتیجه رسیده که از طریق نظامی به مقاصد شوم خود نمی‌رسد، لذا ‌تمام تلاش را برای هدف گرفتن فرهنگ کشورها پیش رو گرفته‌اند.

سعیدی گفت: دشمن با تمام قدرت به جنگ با فرهنگ مهدوی و عاشورایی در ایران اسلامی مبادرت ورزیده، زیرا ‌می‌دانند تا زمانی که این بیرق‌ها برپاست و مردم پروانه‌وار بر دور آنها می‌چرخند زمینه برای استثمار ملت‌ها وجود ندارد‌.

وی بیان داشت: آنان به این نتیجه رسیده‌اند که باید ریشه این افکار اسلامی را بخشکانند و نگاه‌ها را تغییر دهند، لذا به سمت گسترش بازی‌های رایانه‌ای‌، افزایش شبکه‌های ماهواره‌ای روی آورده‌اند تا بتوانند با نشان دادن چهره خوشایند بر ذهن و اندیشه جوانان اثر بگذارند‌.

سعیدی افزود: رسالت کنونی ما محافظت از مرزهای اعتقادی و اندیشه‌های مذهبی است که در این راستا تمام دستگاه‌های فرهنگی باید در پرتو منویات و رهنمودهای مقام عظمای ولایت حرکت کنند تا سدی محکم در برابر تهاجم فرهنگی دشمن باشند‌.

وی گفت‌: پیشرفت صنعت نباید موجب شود که بنیان‌های فکری و اعتقادی ما مورد تاخت و تاز کشورهای استعمارگر قرار گیرد،‌ باید نسبت به گسترش فرهنگ مهدوی و علوی در جامعه اقدام کنیم و نگاه ویژه‌ای به فعالیت‌های فرهنگی هنرمندان‌، نویسندگان‌، ادیبان‌، فرهیختگان و شاعران داشته باشیم‌.‌

سعیدی با اشاره به مسائل روز بیان داشت‌: ما امت رسول‌الله هستیم که توانست در مقابل حصر اقتصادی دشمنان با تمام توان مقاومت‌ و آنان را وادار به عقب‌نشینی کند، پس دنیا باید بداند تحریم‌ها و تهدیدهای اقتصادی نمی‌تواند کوچکترین خدشه‌ای در ایمان و اعتقاد مردم به اسلام و ولایت داشته باشد و تنها می‌تواند زمینه پیشرفت و عزتمندی ایران اسلامی را فراهم کنند.

وی گفت: شرایط کشور ایران اسلامی در پرتو منویات مقام معظم رهبری به گونه‌ای است که در نقطه به نقطه آن اوج غنای الهی وجود دارد، پس باید بر داشته‌های خود تکیه‌ و از استقلال کشورمان با تمام وجود دفاع کنیم.

وی گفت‌‌: سروده‌ها و نوشته‌‌های هنرمندان باید حس و بوی معنوی داشته باشد و تمام‌ هنرها حتی طنز نیز می‌تواند حاوی پیام‌های مذهبی و نکات آموزنده باشد.

سعیدی خاطر نشان کرد: ‌ایده‌ها‌ و داشته‌های فرهنگی باید در مسیر رو به جلو به حرکت درآید، هنرمندان نباید از معرکه‌ها هراس داشته باشند و برای بیرون رفتن از آن فکر و اندیشه خود را به درستی به کار گیرند.

انتهای پیام/80012/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول